Sok a kilométer az Astrában, cserélnék

2016.05.08. 10:18

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületesnepper!

Tanácsot kérnék vásárlás, csere ügyében. Van egy 16 éves 2000-es Opel Astra G kombi autóm, 1,7 "Isuzu" dízel (Y17DT). Ötévesen vettem Németországban, jelenleg 341000 kilométer van benne.

Munkámból adódóan majdnem minden nap 100 kilométert megyek vele, az elmúlt 11 évben 260000 kilométer jött így össze. Tehát 80% országút, egyedül.

Alapvetően meg vagyok elégedve vele, ez az első autóm, rendszeresen jár szervizbe, időben cserélek rajta minden kopó alkatrészt,meg ami elromlik azt is. Az összes baját a használatra, futásteljesítményre vezetem vissza. Hosszú a hibalistája, de igazából nem tudom, hogy más autóval (pl. japán) hogy jártam volna.

Folyadékokon, féken, szíjakon kívül volt már önindító csere, bendix 2x, generátor felújítás, "kutyacsont" csere, toronycsapágy, kuplung 2x, kipufogó, lengéscsillapítók. Kapott alváz, üregvédelmet is.

Nem kellett még nyúlni a motorhoz (olajat nem eszik, bár a szelepfedélnél kicsit kicsap és olajsaras az egész), kerékcsapágyak jók, klímát kétévente töltetem. Jelenleg belóg a tetőkárpit, meg már megvettem az új fényszórókat a régi bemattult helyett. Az első ülés kicsit nyiszog, a fűtőmotor rezonál (csapágyas), a dudagomb kitört, az ablaktörlő rudazat kikopott... de ennyi. A sárvédőíveket kis helyen eszegeti a rozsda, a motorháztető elejét is. Rendszeres kap téli, nyári gumit. A fő gondom a sok kőfelverődés a lökhárítón, meg a kopott, karcos fényezés.

Nem vezetek vadul, nem érdekel a lóerők száma, nem érdekelnek az extrák (a klíma igen), hidegen hagy, hogy kopog-e a műszerfal vagy nem. Átlagfogyasztás: 4,6-4,8 liter/100 km, (táblázatban vezetem). A rekordom 4,25.

Fentiek tükrében: érdemes valami másra lecserélni?

A karbantartással, extra javításokkal együtt is több évig fenn tudom tartani egy újabb árából. Sajnos a karosszéria megóvása lenne a legnagyobb tétel, nem tudom, hogy milyen technikával tudnák olcsóbban megcsinálni.

Van egyáltalán olyan autó, aminek a valós fogyasztása ennyi? (vagy kevesebb) Van esetleg pár éves autó szívódízellel? Nem vagyok márkafüggő, de az Opel alkatrészei viszonylag olcsónak tűnnek.

Hosszabb távra (3 gyerekhez) van másik autó a családban, meg az asszony is használ egy harmadikat.

Tehát a kritériumok: alacsony fogyasztás, olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság. Hasonló méret (kombi nem feltétel).

Az autó értéke max. 500 ezer Ft, de ha lesz másik, inkább ingyen odaadnám a húgomnak. Új vásárlására szánt összeg kb. kétmillió forint (átírással, első szervizzel, kötelező cserékkel együtt).

Köszönöm, várom válaszát! Kristóf

Kedves Kristóf!

Fogyasztással kapcsolatban nehéz bármit mondani, mert nekem ugyanezzel a motorral szerelt H Astra hat litert evett száz kilométeren, nyilván az eltérő vezetési stílusom miatt. A modernebb autók közül amikben ültem mostanában, és nagyon keveset mutatott a fedélzeti számítógép, az Kia Ceed 1,6 CRDI volt, abban 5,2 liter volt az átlag.

Van egy 1,9-es PDTDI motorral szerelt Fabiám, az is nagyon keveset fogyaszt. Németországban ritkán megyek óra szerinti 160 alatt, mégis 5,9-et eszik csak, ha valaki az ön stílusában vezetné, akkor szerintem öt liter alatt enne. Az 1,9-es PDTDI-vel szerelt VW csoportos autók nagyon kiforrott konstrukciók, mindenki ismeri őket, és kazalban áll hozzájuk a nem drága alkatrész. A legjobbak a 101, illetve 105 lovas motorok, 1,9-esből ezeket venném. A Hyundai i30 ugyanaz a technika, mint a Kia Ceed, megbízható befecskendező rendszerrel, kettőstömegű lendkerék nélkül.

Üdv:

-Becsületesnepper-