MX-5-életérzés egész évre

2016.05.10. 11:31

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Üdv Kopasz úrnak és Bandinak is, ha még mindig ő válogatja a kérdéseket!

Az én problémám végtelenül egyszerű, olyan kocsit keresek, ami adja a Miata-érzést, de fogom tudni használni a svéd télben is (Stockholm magasságában, -5,-20 fok). Árban olyan másfél millióig nezelődök (nem kell átírásal, eredetvizsgával bajlódni).

Eddig ami szóba jöhetett volna vagy nem elérhető árban van (IS200, MR2), vagy nem jó helyen koptatja a gumit (CRX, Celica...). Úgyhogy végül mindig egy kemény tetős NA-hoz lukadok ki, csak fosok, hogy mennyire lenne életképes az enyhén havas úton (amit nem mindenhol kotornak, csak kavicsoznak), illetve hogy bírná a kasztni. Az itteni miata klub megosztott, de itt viszonylag sokan megtehetik, hogy télre betolják a melegbe a nyári autót.

Szóval egy könnyű, agilis kocsit keresek, nem feltétlenül roadstert, ami bírja a gyűrődést, vagy egy megerősítést a Miataval kapcsolatban.

Tackar!

Patrik

Kedves Patrik!


MX5-ből mindenképp egy 1.8-as sperrest vennék, azzal mennyország lenne a svéd tél. Kell rá négy jó gumi, aminek a beszerzése ott nem lehet probléma, és kell egy komoly alváz és üregvédelmet kell rá tenni, akkor bírni fogja az időt. Ha találsz sperrest, akkor megőrülsz a gyönyörtől, és állandóan keresztbe fogsz menni, ha nincs sperres, akkor szívni fogsz.


Az IS 200 nagyon jó választás, de abból is a Sportot kell venni, abban van sperr, nagyon pontos, jó kapcsolású hatos váltó, jó futómű, és hátul kapar. Alvázvédelmet erre is tennék. Egy BMW E36 is nagyon jó lehet a 2.8-as vagy 2.5-ös motorral, lényeg, hogy az is sperres legyen, azok a sorhatos motorok gyönyörűen szólnak fordulaton. Már most, hogy csak beszéltünk róla, rohadt irigyek vagyunk mind a havas tél miatt.


Üdv:

-Becsületesnepper-