Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Unom már ezt a sok "takarékos, racionális első autót keresek" kérdést. Én olyat keresek, amiben benne van a bugi és belefér egy 600-800 ezer közé saccolt keretbe. Ez lenne az első autóm, hétköznap főleg bringával járok dolgozni, de hétvégi kiruccanásokhoz keresek valamit, ami kicsit fickósabb, érdekesebb a nagy átlagnál. A helykínálat sem nagyon érdekel, csak ketten mennénk a barátnőmmel, akár roadster is szóba jöhet.
A korombeliek közül sokan mondják, hogy vegyek Audi A4-et egy harapósabb TDI-vel, vagy BMW E36-ot öblösebb benzinessel. Alapvetően tetszenek, de a velük járó sztereotípiák és előítéletek kissé taszítanak (nem félek bevallani, hogy hiú ember vagyok, ez is érdekel). Szép gyári állapotban viszont szinte lehetetlen találni és azok nem is ennyibe kerülnek. A BMW E36-ot vezetni szerintem mókás (főleg a sorhatos kétliterestől felfelé), de rettenetesen tudnak rohadni.
Tud nekem további tanácsokat adni akár olasz, japán vonalon is?
Köszönöm! Zoltán
Kedves Péter!
Ennyi pénzért nincs igazán jó E36, pláne nagy motoros. Lehet már Civic VTI-t venni ebben az árkategóriában, de meg kell nézni őket, mert sok a korábban hullára tört kocsi. Ha nincs VTI, egy sima 1,6-os is jó lehet.
Ha már japánnál tartunk, a Suzuki Swift GTI nagyon jó, csak alig van belőle. Érdemes lenne márkaklubokban körülnézni, hátha tudnak eladót. Az olaszok közül a 2,4-es öthengeres motorral szerelt Bravót vagy Stilót vennék, de abból sincs, illetve Stilóból csak automata van, az nem a legjobb. Érdemes lenne elgondolkodni a Citroen Saxo 1.6 VTS-en, illetve a Peugeot 106 S16-oson is, gyakorlatilag ugyanaz a kettő, csak másképp vannak felöltözve.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.