BKK helyett valami kisautót

2016.10.16. 08:53

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületesnepper!

Mint az összes friss jogosítványos fiatal, én is első autó után szeretnék nézni - viszont sokukkal ellentétben nem hobbiból, hanem muszájból. Ezért is inkább a megbízhatóság és alacsony fogyasztás, mintsem a kinézet vagy vezetési élmény számít (bár az én árkategóriámban valószínűleg amúgy sem mérvadó).

Budakalászról Fótra kell eljutnom minden nap (kb. 15 km-es táv), azonban ez tömegközlekedéssel finoman szólva is körülményes (1,5-2 óra, naponta kétszer), autóval viszont az M0-son, valamint országúton kb. 15-20, a körforgalom előtt araszolva is max. 35-40 perc. A városba viszont szinte kizárólag tömegközlekedéssel járok a diákbérlet és a gyors közlekedés miatt, tehát inkább autóútra, autópályára való alacsony fogyasztású és fenntartási költségű autót keresek; maximum 600, de inkább 500 ezer forintért.

A kiszemeltek között szerepel a VW Lupo (a dízelekről, főleg a 3L-ről elég rossz véleményeket hallottam, a benzines 1.4-ről viszont jókat), a dízel Polo, valamint a Smart ForTwo (itt a dízelről hallottam hogy megbízhatóbb, tartósabb).

Mivel elég laikus vagyok az autókkal kapcsolatban, nem tudom, hogy a felsorolt autók mennyire jók erre a célra, kizárólag a fogyasztás és használt autók árai alapján választottam őket ki (valamint azért, mert a formaviláguk még vállalható ennyi idősen is, de mint mondtam, ez nem lényeges). Ezek közül, vagy akár újak ajánlásával, melyik lenne a legmegfelelőbb?

Előre is köszönettel,

Rudolf

Kedves Rudolf!

Lupo 3L nekem is volt, annak az a legnagyobb baja, hogy érteni kellene hozzá, de az átlagos autószerelőnek, sőt még a márkaszervizeknek is fingja sincs a típusról, elkezdi fogalmatlanul csavargatni, hogy "ez is csak egy autó", aztán addig csinálják, amíg teljesen tönkre nem megy. Ilyenkor a kétségbe esett tulaj előbb-utóbb elkerül egy olyan helyre, ahol tényleg értenek hozzá, de addigra már minden szétment benne, és persze, hogy sokba kerül a javítás. A típusról itt írtam hosszabban. Szerintem 600 ezerért nem fog jót kapni, csak olyat, amivel azonnal foglalkozni kell. Ha Lupóban gondolkodik, akkor az 1.4-es TDI-t vegye, igaz, hogy csak három hengeres, de menet közben már nem olyan csúnya a hangja.

IMG 3821

Ha nincs Lupo, akkor nézzen meg egy Polót. Ha egyikből sem talál jót, akkor egy 1.9-es SDI is jó lehet, de jobb egy TDI, mondjuk Golf III, Seat Ibiza. A Smartról itt olvasgathat, aztán döntse el, hogy mennyire jó. Szerintem egy budi, de nem esik bele az eső. Formavilágában ezektől elmarad, egy másik kor szülötte, de az egyik legmegbízhatóbb, a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízel. Körülbelül annyira tud elromlani, mint egy acél golyó. Az egyik pajtásom vett tőlem egyet tízen éve, azóta is egy közös barátunknál van, probléma mentesen.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.