Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Második autó vásárlásán gondolkodom, de mivel meglehetősen zord körülmények közt futna, ezert nem tudom, hogy melyik márkával/típussal járnék a legjobban, ill. melyikkel kerülnék kevésbé szopóágra. Az autó szinte csak ősszel és télen lenne használva napi 2x2 kilométeren, tehát a motor hidegen és hidegben járna (ezért csak benzines jöhet szóba), a kaszni pedig látna mindenféle barátságtalan időjárási elemet (első teendőm: alváz- és üregvédelem).
Ezt ellensúllyozván az autó éjszakára garázsban állna, tisztességesen karban lenne tartva és reggelenként, indulás előtt pár percig járatnám, ami bár tudom, hogy se nem takarékos, se nem környezetbarát, de legalább lesz ideje a motornak kicsit magáhoztérnie(?).
A vásárlási keret 1000 Euró, a kiszemeltek (ebben a sorrendben):
Peugeot 206 (2001), VW Polo (2001), Honda Civic (2001), Opel Corsa (1999-2004) és Fiat Punto (2004).
Úgy sejtem erre a feladatra egy bakancs Micra lenne az optimális választás, de mivel ez jobban hasonlít a nevében szereplő lábbelire, mint autóra, ezért ezen kívül szívesen fogadok bármilyen alternatívát.
Érdemes egyáltalán ennyiért, ilyen távra autót vásárolni, vagy vegyek inkább egy klassz esőkabátot és öltözzek fel melegen, hogy ne ázzak bőrig/fagyjak rá a biciklimre, a többi pénzt meg tegyem félre?
Tanácsát előre is köszönöm.
Dániel
Kedves Dániel!
Napi két kilométerre a bringa a legjobb megoldás vagy a séta. Ennyiért kár beindítani a motort, de ha mégis autó mellett döntene, akkor én mindenképpen valami japánt vennék erre a rideg tartásra. Arra készüljön fel, hogy tíz litert fog enni, mert mindig hideg lesz a motor.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.