Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepper!
Szeretnék venni magamnak egy olyan autót, amitől vigyorogni fogok. Még nincs gyerek, pár év múlva tervezzük, ezért úgy döntöttem, kéne valami, ami csapatós autó, és tudok játszani vele, amíg még megtehetem.Jelenleg két autóm van:
Az egyik '96-os 1,1-es Punto, amivel már többnyire csak városba járok, de a világból kimegy. Már százezreket belehajtottam a motorjába, és törődés mellett hálás is. Nagyon szeretem.
A másik '97-es 1,6-os Toledo Magnus, minden létező extrájával felszerelve, amit munkába járni használok napi 70 km-t, 80 %-ban országúton.
Most egy olyan autót keresek, ami legalább 2,0-s szívó benzines, soros vagy V6-os motorral, és minimum 150 ló, első- vagy összkerékhajtásos. Örülnék, ha tekintélyt parancsoló lenne a kinézete. Elsősorban amire kellene: hétvégén elővenni, és autózni egy nagyot. A fogyasztás ennél annyira nem lényeg, megeheti a 12-15 litert is átlagban, de ne legyen elromlós fajta. Tehát ha véletlen ezzel támadna kedvem nyaralni menni, akkor tudjon 3000 km-t egyhuzamban minden gond nélkül. Ja, és lehetőleg lehessen hozzá kapni alkatrészt (a Toledóhoz pl. sok alkatrészt újonnan nem lehet kapni).
A '90-es évektől szeretnék valamit, ami megfelel a fent leírtaknak. A keret 6-800 ezer Ft lenne rá. Mit tudna nekem ajánlani? Több kategóriából is várom a véleményét (coupe, szedán,
Türelmetlenül várom válaszát, mert szeretnék már játszani.
Előre is köszönöm: Attila
Kedves Attila!
A levelében több ellentmondás is van, ezeket most leírom egy mondatban, úgy jobban feltűnik. 6-800 ezer forintos vételár, tekintélyt parancsoló megjelenés (!!), élményautózás, coupe, hatchback, legyen hozzá új alkatrész, ne legyen elromlós, relatív erős, első- vagy összkerekes. Gondolom így már látható, hogy ezek a feltételek nem fognak teljesülni egy autóban. A coupéban és a hatchbackben mi a tekintélyt parancsoló? Tekintély kell 6-800 ezerért? A válasz az Audi A8: erős, mindegy mennyit eszik, összkerekes, megy is. Viszont nem véletlenül kerülnek ennyibe, még elkölt rá másfél milliót, és már csak közepesen lesz szar, és utána nekiláthat rendbe rakni a kasznit. 2,5-3 millió forint múlva lesz egy olyan autója, ami egymilliót ér. Ezt a felsorolást bármeddig tudnám folytatni, de annyi időm nincs. A jó és élvezetes autózás feltétele a kis tömeg, jó váltó, jó futómű, és a méretéhez képest erős motor, nem kell V6 vagy 150 lóerő sem hozzá, az összhang a lényeg. Jót egy kis hothatch-csel vagy hasonlóval lehet autózni ennyiért.
Néha felbukkan egy-egy Citroen Saxo 1,6 VTS. Ennek a testvére a Peugeot 106 S16. Citroenből van még a Xsara 2,0 16V VTS, az nagyon fickós. Nagyon jó a Fiat Punto 1,4 GT, ha talál belőle olyat, ami csak egyszer volt kukára törve. Puntóból volt még az 1,8 HGT. A Honda Civic-ből 800 körül már kis szerencsével lehet találni egy közepeset, az megy is, nem is romlik el. Szintén néha előfordul egy-egy Mitsubishi 1,8 16V GTi vagy Corolla GTI, ezek is jók lehetnek. Javasolnám még a Suzuki Swift 1,3 16V GTI-t is, sokkal jobb, mint azt gondolná. Ennyiből remélem talál olyat, ami jó lesz. Azt el kell fogadni ezeknél az autóknál, hogy össze voltak valamennyire törve, és lesz rajtuk mit rendbe tenni az előző tulajok után, de utána jó lesz. Ja, és nem lesz hozzájuk feltétlenül új alkatrész. Vagy lesz, de gyári, aranyért. Vagy gyári se, mert öregek. És akkor jön jó barátunk, a gugli.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.