Dízel kombiból C osztályt vagy Passatot?

2016.12.17. 14:07

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Becsületnepper!

Munkahelyváltás miatt a jövőben többet kell utaznom napi szinten, ezért elérkezett az idő lecserélni a benzines Avensist, ami nem keveset fogyaszt sem benzinből sem pedig olajból. Ami biztos, hogy dízel kell és kombi. Két típus között tanácstalankodom, az egyik a rég vágyott márka, a Mercedes és abból a 2000-től gyártott C osztály. Ezeknek viszont nem ismerem a motorjaik megbízhatóságát, valamint tartok a magas alkatrész- és szervizköltségektől. A másik típus pedig a jól bevált Passat kizárólag 1,9-es motorral, szintén 2000-től gyártott évjárat. Ezen kívül az érdekel még, saját magadnak mechanikus váltóval szereltet válásztanál, vállálva a kettős tömegű valamikori cseréjét vagy inkább automata váltósat. A Merciről úgy hírlik, legendásan jó automatákat csinált, a VW-ről viszont nem találtam ilyen infót.

Válaszodat Köszönöm!

Barátsággal: Gyula

Kedves Gyula!

A Merciknek nem a motorjával van az igazi gond, hanem leginkább a kasznijukkal, ami parádésan tud rohadni. A négy kerékíven, a díszlécek alatt, a rendszámkeret műanyag tálcája alatt, az ajtók alján, az akkutálcánál, az emelőbakoknál mind lehet rozsdára számítani, és hiába csinálja meg, néhány év múlva úgyis előjön.

mercedes-benz-c-class-combi 1474 2

Ez nem autó, hanem egy rozsdás lavór, tiszta szégyen. Az 1,9 TDI-vel biztosabbra menne, de a Passatok is tudnak rohadni a kerékíveken és a csomagtérfedélen, a hátsó szélvédő aljánál. A váltóból én kézit vennék, mert ez a tiptronic nagyon megöli a motor karakterét, és a javítása is drágább, mint egy kettős tömegű.

Üdv:

- Becsületesnepper -