10 éves Citroen C5-öt ütni/verni?

2017.05.19. 10:21

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Egy 2003-as Opel Combo Cargo-t (1.7 DTI) hajtok, de kényelmi szempontból szeretnék egy nagy és kényelmes, keveset fogyasztó autót vásárolni. Rokon révén lehetőségem lenne egy 2007-es évjáratú (már az új karosszériás) 2.0 HDI motoros, igencsak megkímélt, egy tulajos, 165.000 km-t futott Citroen C5-ös autót vásárolni. Az autó jobb oldala törve volt, de a hiba szakszerűen ki lett javítva.

Napi szinten ingázok 70-70 km-t, hétvégente sok esetben 3-400 kilométert is megteszek, tehát éves szinten 50-60 ezer kilométert tennék meg az autóval. Nagyjából 30 % városban, 35% autópályán, 35% városon kívül.

Mennyire bírják az említett típusú autók a gyűrődést? Van valami típushibájuk? Mekkora hibaforrást jelent a "hidropneumatikus rugózás"?

Az autó 1 millió Forintba kerülne.

Válaszát előre is köszönöm!

Tamás

Kedves Tamás!

Ez az újabb C5 ennyi kilométerrel még nagyon jó lehet, de van esély később apróbb elektromos problémákra. Nálam is volt ilyen autó, amin a telephelyen állva gyulladtak ki kontrol lámpák. Ha ütni-verni veszi, arra nem jó, de ha gondos gazdája lesz, és megadja neki a törődést, akkor sokáig használhatja még. A hidropneumatikus rugózás egy hibaforrás lehet, de nem annyira, mint az az emberek képzeltében van. Minden, ami egy autóban van, az el tud romlani, és az kockázatot rejt magában, ami nincs benne, az nem. Nem annyiba lesz a fenntartása, mintha vett volna egy Jazzt vagy Swiftet, erre azért kell majd költeni.

CitroenC5

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.