Citroën C5 Tourer a nagy álom. Szabad használtan?

2017.08.08. 11:03

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!


Korábban volt már szerencsém vezetni egy 2011-es Citroën 5-öt, és habár azelőtt sosem vezettem dízel autót, nagyon megkedveltem. Céges jármű lévén a karbantartás és a javítás nem volt elsődleges szempont, ráadásul újként ez nem is volt releváns. Most eljött az idő és a lehetőség, hogy megszerezzek egy ilyet, szintén a 2.0 163 LE HDi motorral. 3 millió körül már elég sok van ebből a piacon.

A népítéletben nem sok vélemény született erről a típusról, így nem tiszta a kép számomra, hogy 120.000 km körül szabad-e ilyenbe beleugrani. Gondolkoztam még az 1.6 THP benzinesen is, de a kis BMW motorról olyan rémtörténeteket lehet olvasni (láncnyúlás), hogy inkább elment a kedvem, pedig a benzines jobban megfelelne az igényeimnek. Egyet meg is néztem, de úgy zörgött és remegett a motorja mint egy traktornak!

Külföldön van használt szívó benzines is (1.8), de ezt itthon nem forgalmazták. Annyi biztos, hogy 2010 utáni hidrós kombi C5-öt szeretnék venni, lehetőleg automata váltóval, hogy a kettőstömegű se legyen gond.

1., Mit javasol, melyik motorral érdemes választani ami mondjuk 200.000 km-ig várhatóan nem okoz majd családi csődöt?

2., Az elektromotorokkal telezsúfolt Exclusive felszereltségi szint kockázatos (ülésmozgatás, gerinctámasz, csomagtér ajtó)?

3., A hidrós felfüggesztés mennyire költségigényes normál használat mellett a kocsi 6-10 éves kora között?

4., Éves szinten milyen karbantartással érdemes számolni?

5., Alternatívaként a Laguna 2 akár phase I vagy II benzines kombik merültek még fel... Tágasságban hasonló,mégsem dízel. Mi a véleménye erről?

Előre is köszönöm a válaszát :)

Üdvözlettel;

Vince

Kedves Vince!


Az új C5 egy nagy ugrás volt minden tekintetben az elődjéhez képest, ez egy sokkal jobb autó, és nyugodtan meg lehet venni. Ha tényleg 120 ezer van egy ilyen autóban és nem tekert 120 ezer, akkor az még nagyon sokáig jó lesz. Én a kétliteres dízelt venném elsősorban, kell ekkora motor egy ilyen nagy autóba. Ebben a C5-ben már sokkal jobbak az elektromos rendszerek, az elődje hírhedt volt erről. Senki nem tudja megmondani, hogy mire lehet számítani, mert senki nem lát a jövőbe, én sem.

Leicht nach oben steigende Gürtellinie
Leicht nach oben steigende Gürtellinie

Ez egy használt autó, bármi lehet vele és ennek az ellenkezője is. Az 1.6 THP motornak nem a láncnyúlás a baja, hanem a puszta léte. Ebből csak egy fajta van, ami bele fog rondítani a pénztárcájába, de ordenáré nagyot. Ha a Renault és a Citroën között kellene választani, akkor a Citroënt választanám.


Üdv:

-Becsületesnepper-