Gazdaságos, jól pakolható autót a szülőknek

2018.02.09. 10:45

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Becsületesnepper!

Szüleim autócseréjével kapcsolatban szeretnék segítséget kérni Öntől, én sajnos nem ismerem annyira a felhozatalt – csak a Totalcart és fórumokat olvasgatva lett egy pár ötletem - és azt, hogy mit volna érdemes venni nekik. Az igények viszonylag egyszerűek lennének, talán olyan átlagos magyar család jellegűek:

- Kiszámíthatóan, gazdaságosan, a közeljövőben újabb autócsere nélkül A-ból B-be való eljutás a cél, ezt eddig egy Daewoo Kalos 1.4-es szedánnal tették meg, ámde az kezd öregecske lenni.

- Javarészt kisebb utakra kell, ritkábban vidéki kiruccanásra és évente egyszer akár hosszabb külföldi útra is, összesen olyan 10 ezer km/év használattal.

- Jobban pakolható csomagtartó kellene, mint a Kalosé, így tán az ötajtósak lennének a nyerők, alkalmanként igáslónak is használva lenne, amennyire azt engedi ez a kategória

- Négy ember ha lehetséges valahogy férjen bele „kényelmesen” (elfogadható kompromisszumokkal) a kocsiba ha úgy adódik nyaraláskor.

- Maximum 3 millió forint a keret vagy használt vagy új autóra, cél az amortizációs anyagi veszteség minimalizálása is.

- Semmi vezetési élmény nem kell, egyszerű technika a cél, kis fenntartás (erős túlzással olaj+szűrő és menjen ki a világból), lehetőleg kis fogyasztással, már amennyiben ez a kombináció elérhető egyáltalán.

Elsősorban szívó benzines motorokkal gondolkodunk, mert ezek megbízhatóbbak, esetleges szerviz igényük elfogadhatóbb, mint turbós társaiké talán általánosságban.

A Daewoo nekünk bevált, ezért preferálnánk a koreai kocsikat. Kia Cee'd/Hyundai i30, Rio/i20 ami használtan árbajnoknak tűnik a maga kategóriájában és nekünk ajánlott lehet talán, bár még éppen garanciálisan nem olyan olcsóak ezek sem.

Honda Jazz használt vonalon szóba jöhet még talán. Ezeken felül talán kevésbé illeszkedő használt opciók lehetnek a Honda Civic, Toyota Auris netán Ford Focus.

Újonnan Dacia Sandero 1.0 (gyengébb, mint a Kalos, turbósan meg gondolom a valóságban jelentősen többet fogyaszt, mint a Baleno és árban Baleno közelivé válik olyankor) vagy Suzuki Baleno jöhet képbe. Ezekhez legalább nem kellene szerelőt hurcolni megtekintésre.

Az Ön segítségét szeretnénk kérni, hogyha volna „tuti tippje” számunkra esetleg a döntés egyszerűsítése végett.

Köszönettel,

Csanád

Kedves Csanád!


Amiket felsorolt, szinte mind jók, egyedül a kis turbós Daciában érzek némi kockázatot, különösen annak tükrében, hogy miket sorolt fel, és a Dacia a legkevésbé finom kidolgozású. Jók a koreaiak, jók a japánok, jó a Ford.

420A4334

Szerencsére kimondta a Honda Jazzt, így nem nekem kellett előhozakodnom vele. Szerintem az a legmegbízhatóbb az összes közül, tényleg nem lehet tönkre tenni, ha van benne olaj és víz, illetve megkapja a megfelelő karbantartást. Vezérműlánc van benne, de nem német lánc, így cserélni sem kell soha. Volt már nálam 300 ezret futott Jazzből több is, és mindben benne volt a gyári lánc. Kb. 6,5 litert eszik átlagban, és az ügyfeleim két gyerekkel simán megoldanak vele egy nyaralást.


Üdv:

-Becsületesnepper-