Ingázáshoz megbízható dízelt

2018.03.14. 11:43

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném lecserélni a most már nem túl takarékos, és egyre több sebből és rozsdából vérző Mercedes E 290 TD-met. Napi 90 km-t ingázom, amiből 90% autópálya. Szeretnék egy viszonylag jó fogyasztású (6-7 liter), megbízható autót, aminek probléma esetén nem olyan húzós a szervizköltsége. Dízel, kézi váltós autóban gondolkodom. Nem nehéz a lábam, 130-140-nél nem megyek gyorsabban, de szeretem, ha könnyen és gyorsan tudok előzni. A keret 1,5 millió környéke, az sem baj, ha 1,3 de ha 1,7 kell a jó vételhez az is megoldható. Az alábbi autókra gondoltam:

- Skoda Octavia 1.9 PDTDI (2004-től az újabb kasznis)

- Volvo S60 D5 2.4 D 163LE, 6 sebességes

- Toyota Avensis 2.0 D-4D 126LE, 6 sebességes

- Honda Accord 2.2 CTDi

Mit gondol ezekről az autókról? Melyik a legkevésbé problémás autó? Szervizköltség szempontjából milyenek? Ön ebben az árkategóriában mit ajánlana (akár ezeken kívül is)? Rugalmasan állok a dologhoz, egyik autóba sem vagyok szerelmes, a racionális és jó döntést keresem, ebben kérném a segítségét.

Előre is köszönöm az idejét és válaszát!

Üdvözlettel:

Sándor

Kedves Sándor!

Az 1,9-es Octaviával sok baja nem lesz, nagyon takarékos, nagyon megbízható autó, nagy helykínálattal. A 2007-ben gyártott BXE motorkódú autóknál lehet csapágy probléma. Ennek a megoldása a hajtókar csapágyak megelőző cseréje. Rosszul hangzik, de nem nagy ügy, egyszerűen és olcsón kivitelezhető javítás.

IMG 6983



A Volvo D5-ös motorja szintén nagy kedvencem, és én is kézi váltóval venném, az automata javítása 500 ezerbe fáj, a lendkerék olcsóbb. Gyönyörű hangja van az öthengeresnek, és igen tartós. Egy barátomnak 600 ezer van az S60-asában, és semmi baja. Az Avensis is jó, de ennek az esetleges javítása már többe lehet. Ebből csak a két literest vegye, a 2.2-es nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba. Az Accord motorja jár a legcsendesebben az összes közül. Az első széria kipufogó csonkja hajlamos volt elrepedni, ezt később kijavították. A vezérlésnél előfordulhat lánc nyúlás, a gyári előírás szerint a motort ki kell venni, és márkaszervizben 400 ezer is lehet a számla, de sokszor elég csak a láncot cserélni, és a szerelőm megcsinálja a helyén. A kuplungja nagyon tartós tud lenni, többről is tudok, ahol 400 ezernél még benne van a gyári lendkerék és kuplung. A legolcsóbban fenntartható ezek közül a Škoda, és az eszik a legkevesebbet is, én azt vennék, ha 2007-es BXE, akkor csapágy csere, és lehet menni tovább.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.