Turbós benzinest keresek jó megjelenéshez, sok csomaghoz

2020.04.07. 11:02

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves István!

Autóvásárlás előtt állok, ehhez kérném a segítségét. Már lassan 15 éve állok autóvásárlás előtt, és végre úgy érzem, nem kéne tovább halogatnom. A célfüggvény nyilván változott ennyi idő alatt, jelenleg az alábbi:

- meg lehessen jelenni vele céges ügyfeleknél, de ne legyen a főnökök autóival konkuráló (Audi A5/A6)

- legyen turbós benzines (lehet, hogy sokan félnek tőle, de én kedvelem ezt a kategóriát)

- potenciálisan tartson ki még kb 10 évet a családban

- ne legyen terepjáró, mert feleslegesen nagy homlokfelülettel nem akarok sok levegőt tolni

- beleférjen sok csomag, akár egy vadvízi kajak is. (Itt például az Insignia elvérzik, mert az anyósülés nem eléggé karakuri.)

- legyen elég erős, hogy ne (nagyon) tartsa fel a forgalmat a Donovaly hágóba felfelé menet egy 700 kg-os utánfutóval

Hogy még legyen megoldása ennek az egyenletrendszernek, nem támasztanék több kívánalmat a járművel szemben.

Leginkább a Skoda Octavia III (facelift előtti) és Superb III kombi modelleket nézegettem minimum 140 lóerővel. Melyik motortól, váltótól, hajtáslánctól, illetve ezek kombinációtól óvakodjak? Esetleg milyen más típusokat ajánl?

Köszönöm a tippjeit előre is:

Dani

Kedves Dani!


Szépen felparaméterezte a keresett autót, de az árat kifelejtette, az sokat segített volna. Szívem szerint egyik motorral sem ajánlanám a Skodákat, de ha már TSI motoros autót szeretne, akkor a 122 lovasat válassza, annak jellemzően csak a vezérlésével van baja, és természetesen kokszosodik. Gyengébb mint a 140 lóerős, de nem annyira problémás, mint a többi. A kompresszoros turbós 1.4-esnek el fog törni a dugattyúja, ha csak az... Az 1.8-as egy olajzabáló rettenet, de a vezérlése és a balansz tengelye is problémás, de ha már átugrott a vezérlése, akkor a vezérműtengely bütykei is elmászhatnak, mert az is csak melegen van ráhúzva egy csőre. Büntetném, aki kitalálta, gyártásba engedte.

octavia 3

A 2.0 TSI még hagyján ezek közül, de ha még tíz évig szeretné, hogy kitartson a családban, akkor nem TSI-t akar venni, hanem egy szívó benzines Accordot, Avensis-t, Mazda 6-ost 2008-tól. A kajakot meg lehet vinni a tetőn is, és inkább viszem a kajakot a tetőn, mint százezreket, milliókat hagyjak Novoth Tibinél, mert előbb utóbb nagyon jóban lesznek, ha TSI-t vesz. Mondjuk én annak örülök, ha a Tibinek jól megy, mert kedvelem.


Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.