18 éveset cserélném 3 évesre

2020.05.05. 10:12

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves TC!

Van egy 18 éves, Peugeot 307 HDI járgányom, fél éve vagyok általában boldog tulajdonosa. Mindig megbízhatóan elindult, sosem állt még meg és élvezem vezetni is. Sok hibájának inkább elébe mentem és a komplett első felfüggesztést, zárat, fékeket, meg pár apróságot még azelőtt megcsináltattam, cseréltem, minthogy baj lett volna belőle. Így viszont már elég tetemes összeget költöttem rá. Ma ez-az kiderült: a hátsó felfüggesztés is kezd öregedni, a hűtő-radiátort is cserélni kellene lassan, új szélvédő stb... Egy ilyen idős autónál ez "állagmegóvás/fenntartás" műfajban talán még normális is lehet.

Lehetőségem lenne lecserélni ezt az autót egy 3-4 éves, hasonló kategóriájú autóra, akár olyanra, amire még gyári garancia is van. Tisztában vagyok azzal, hogy az új autó biztonságosabb, kevésbé szennyezi a környezetet, kell/érdemes rá biztosítást kötni, és mindenképp érdemes minőségi alkatrészekkel fenntartani, stb...

Ami a nagy kérdésem lenne: statisztikailag az ilyen extra szerviz-kiadásoktól megóvom magam, jobban járok vele? Perpill havi átlag kb. 60 ezret költök szervizre (olajcserét, kopó alkatrészek cseréjét nem számolom). Ugyanezt a pénzt szívesebben költeném inkább casco+drágább szervizre (esetleg törlesztővel együtt), mint sűrűbb szervizre - ha nagy átlagban elmondható, hogy egy néhány éves autót nem kell állandóan szervizeltetni...

Köszönöm szépen előre is szakértelmeteket!

üdv, Péter

Kedves Péter!

A 307-ről felsorolt hibák egy része, mint például a hátsó futómű, típushibának számít a PSA-csoport autóinál, a hűtők elöregedése pedig az autó életkorával hozhatók összefüggésbe. Egy fiatalabb, netán még garanciális autónál ezekkel a tételekkel nem kell még számolnia, mert az alkatrészek később lépnek abba a korba, amikor a természetes úton elhasználódnak. Ha a későbbi szervizköltségek alacsonyabban tartása is cél, akkor érdemes utána olvasni a megvásárolandó autó típushibáinak, mert egy rossz választással, még nagyobb bajba kerülhetünk. Jó típusválasztással évekre lenullázhatja vagy minimalizálhatja a szervizköltségeket a kötelező karbantartáson kívül. Nagy általánosságban kijelenthető, hogy egy fiatal autónál az öregedésből adódó karbantartási költségek kisebbek lesznek, mint a tizennyolc éves autó esetében.

Illusztráció
Illusztráció

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.