Régi Audi TT-t szabad?

2020.05.16. 22:48

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét kérném, feleségemet szeretném meglepni születésnapja alkalmából kb. egy év múlva. Audi TT Coupe-t szeretne, de sajnos csak régi jöhet szóba az anyagiak miatt. Érdemes régit venni belőle, ha igen, milyen évjáratot és milyen motorral.


Köszönettel, János

Kedves János!

Az első Audi TT-ben két motor volt, az 1.8T három teljesítményszinttel, 150, 179 illetve 224 lóerővel, illetve a 3.2 szívó 250 lóerővel, de ezeknek a piaci jelenléte elenyésző, jellemzően 1.8-asok vannak eladósorban. A 225 lóerős változat csak Quattro volt. Igazából mindegy, melyik teljesítményűt veszi meg, persze nem baj, ha erős, de az állapot döntsön, ne az évjárat. Ezekkel az autókkal az a baj, hogy a korukból adódóan elég sok lelakott hulla van már a piacon bizonytalan kilométerrel, bizonytalan állapotban, és nem kizárt, hogy megnéz tízet, mire rendes darabot talál.

njl

Nekem az 1.8-as motorral az a tapasztalatom, hogy ha rendesen karbantartották, akkor jó, de nem egy olyat láttam, amit elhanyagoltak és ez látszik a motortéren is. Amelyiknek szarul nézett ki motortere, az szar is volt. A motoron van két kartergáz cső, azokat megeszi a kartergáz, és az ujjaink között el tudjuk morzsolni a cső anyagát szinte krémszerűen. Nem egy ilyen csövet vásároltam, csak gyári volt belőle, és a két kis cső együtt valami harmincpár ezer forint. A 3.2-es szívó is jó motor, megfelelő karbantartással sokáig üzemeltethető. Egyébként nem rossz autó, de természetesen törődni kell vele.


Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.