Vectra C lesz a befutó, de OPC vagy GTS legyen?

2020.05.24. 06:52

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületesnepper!

Egy-két hete írtam Önnek tanácsát kérve, melyre nem kaptam visszajelzést, talán elnyelte a blogmotor.

Kiöregedett autóm (Astra F 1.4) cseréjét tervezem a közeljövőben, ehhez kérem a tanácsát. Egy kényelmes, erős, biztonságos, megbízható gépet szeretnék, ami műszakilag és vezetési élmény terén az átlagostól valamivel többet nyújt. Nagyrészt városban használnám, alkalmanként országúton és autópályán, összesen kb. évi 10.000 km-t. Minimum 5 évre terveznék vele, ezért fontos hogy gazdaságosan javítható, karbantartható legyen.

Szubjektív tényezők és anyagi lehetőségeim alapján az Opel Vectra C az elsődleges befutó, azon belül 2 változaton gondolkodom:

-GTS 3.2 V6 (Z32SE)

-OPC 2.8 V6 T (Z28NET)

Kérdéseim a következők:

-A fenti kritériumoknak mennyire felelnek meg ezek az autók?

-Ön melyik változatot javasolná?

-Milyen ismert típushibákkal érdemes számolni?

-Vásárláskor mire kell kiemelt figyelmet fordítani?

-Mennyire hajlamosak a korrózióra?

-A 2.8-as motor esetében valóban előfordulhat a vezérműlánc hirtelen megnyúlásából adódó extrém költségekkel járó nagyjavítás?

- A legismertebb magyar használtautós portálon ezek az autók egymillió ft körüli vételárral és kérdéses előélettel szoktak előfordulni (viszonylag ritkán), érdemes-e inkább nagyobb bekerülési költséggel külföldi példányt honosítani? Ha igen, hol érdemes kezdeni a keresést?

- Ön szerint jó műszaki állapot esetén hozzávetőlegesen milyen vételár számítana racionálisnak?

Fentieken kívül eszembe jutottak még lehetőségként a Signum, Omega B, illetve Astra G OPC szintén nagymotoros, benzines változatai, ezekről mi a véleménye? (Maradnék az Opelnél, jók a tapasztalataim)

Tisztelettel,

Gábor

Kedves Gábor!


Vezetési élmény tekintetében sokat nem fog kapni, mert ez egy Vectra C. Az OPC és GTS változatoknak más a futóműve, de sporteszköz nem lesz belőle, csak kicsit jobb lesz, mint egy átlagos Vectra. Nagynénémnek 2.8 turbós Signumja volt, nem volt gondjuk vele, mondjuk fogyasztani tudott szépen, de ismereteim szerint a 3.2-es benzines sem számít problémásnak. Én inkább a szívó benzinest venném, ha már a kettő közül kellene választanom. Mivel nagyon ritka a piacon ez a motor, így tapasztalat is kevés van vele itthon. Elég ritka motorok, ezért előfordulhat, hogy egy-két alkatrészből nincs hozzá utángyártott, csak gyári.

Vectra C OPC
Vectra C OPC

Nem tudom mi számít önnek gazdaságosnak, ezért azt tanácsolom, hogy a webáruházakban (Szakál-Metál, Bárdi, Unix) győződjön meg a kopó alkatrészek árairól. A korrózió nem jellemző rájuk. 1-1,5 millió között már lehet ilyeneket venni, vannak akik kétmillió felett is kérnek egy ilyenért, de szerintem annyit nem ér egy ilyen Opel. A mobile.de és az autoscout24.de weboldalakon nézelődhet, de a nagy köbcenti és a teljesítmény miatt elég sok lenne ezekre az autókra a honosítás, emiatt szerintem nem éri meg kintiről ilyet hozatni, csak ha mindenképpen ragaszkodik egy autóhoz, és nem érdekli mennyibe van.

B Omega
B Omega

B Omegából már évek óta nem láttam vállalható állapotút, sőt semmilyet sem, de az utakról is teljesen eltűntek. A válasz írásakor három darab benzinest hirdetnek a hahu-n. Mivel ezek néhány százezer forintos értéket képviselnek, a behozatalukról teljesen lebeszélném, még ötletnek is rossz. A G Astra OPC-ből sem találni sokat, elkoptak ezek is, a típussal foglalkozó facebook csoportokban néznék körül, ott találna nagyobb eséllyel jó darabokat.


Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.