Olcsón sokat menőset

2020.11.01. 09:06

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Üdvözletem Tisztelt Becsületesnepper!

Sokadszorra feltett kérdést ismételnék, csupán a tisztánlátásom végett. Jelenlegi családi autóm mellé, cégem messzebbre költözése miatt szükségem volna egy mindennapi szaladgálós közlekedőedényre, ami keveset fogyaszt (prio1), viszonylag igénytelen, de ha költeni kell rá, ne gondolkodjak az eladásán.

Először Saxo-Pug 106 1.5 D-t néztem, majd B Corsát hasonló dízelmotorral. Uno, 90 évek utáni 1.4D stb. Dízelfronton még a Charade 1.0 TD is felmerült, illetve némiképp kilóg a sorból az ezres Swift is.

Alapból 100-150 ezrem lenne a célra, emellett természetesen a kötelező dolgokon kívül jutna meglepetésszerű költségek elhárítására is.

Summa: Inkább olcsóbban egy kevésbé (nem?!) rohadó valamit, amire költenék még kicsit, hogy megbízható is legyen, vagy a büdzsét inkább teljes egészében egy drágább bizonytalanra költsem el?

Horpadás, lakkhiba, No ABS, No klíma a barátom!

Legjobbakat!

Gergő

Kedves Gergő!


Én a Citroen Saxo/Peugeot 106-os párost nagyon kedvelem, gázolaj párán elmegy, nem annyira rohad. A kritikus pont a hátsó futómű, de ezt is lehet javítani, mondjuk ennek költsége az autó árához képest jelentős tétel lesz. A Corsa esetében a rozsdásodásra kell figyelni, a motorja zseniális, nagyon megbízható konstrukció, a hátsó futómű is egy egyszerű szerkezet. Ne legyen rozsdás, ez a lényeg.

IMG 3820

Az Uno motorja nem olyan jó, mint az Isuzu vagy a PSA motorjai, és a kaszni is nagyon tud rohadni. Ugyanez a rozsdásodási hajlam igaz a Suzukira is, küszöbök, taposók, futómű bekötési pontok. Charade-nál is a rozsdára kell figyelni, amúgy nagyon jó kis autó. Érdemes azzal tisztában lenni, hogy a 100-150 ezer forintos ársáv a siralom völgye, nagy csodákra itt nem lehet számítani, minél kevésbé legyen rozsdás, motor menjen, karcolás, horzsolás itt nem számít.


Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.