Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Automata egyterűt napi 120 kilométerre

augusztus 13., 14:40 Módosítva: 2020.08.13 14:42
211

Tiszteletem István!

Napi szinten 120 km (oda-vissza) megtételéhez keresek automata váltós, megbízható egyterűt. Ne legyen sok típushibája, 5-7 évre tervezek vele. Keret kb. 1,5 millió + a vásárlás utáni szerviz és a papírmunka.

Köszönettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW 3 GT-t használtan, de melyiket?

augusztus 10., 09:13 Módosítva: 2020.08.15 07:07
497

Kedves Totalcar!

Az év második felében szeretnék autót vásárolni. Úgy gondolom meg is találtam azt a modellt, ami tökéletes lenne számomra. Ez nem más, mint a BMW 3 GT 2 literes dízel vagy benzines motorral.

Egy olyan autóút szeretnék amit a következő 8 évben tudnék használni. Ezalatt előreláthatólag 150-200.000 km-t tennék bele. Alapvetően városban, de emellett a munkám miatt hetente 2*100 km autópályás használattal.

Itthon jelenleg 60 darabot hirdetnek ebből a típusból. 4,5 millió Ft az alja, 8 millió Ft körül már a néhány tízezer kilométer futott darabok vannak.

Nekem megközelítőleg 6-6,5 millió Forintom lenne a projektre. Ez árban lefedi a hirdetett autók kb. 75%-át.

A kérdésem az , hogy mennyiért lenne érdemes az autót megvennem? Sok helyen olvastam, hogy költségmentes használt autó nem létezik. 6 millió környékén már igen szép, keveset futott autókat árulnak, még ez esetben is maradna néhány százezer Forintom tartalékba, ha valamivel gond lenne.

Viszont ennél okosabb megoldás lehet-e az , hogy veszek egy autót olcsóbban mondjuk 5 millió Forint környékén és rögtön kicseréltetek mindent a fennmaradó 1-1,5 millió forintból, ami később problémás lehet?

A végén az autóra elköltött pénz ugyanannyi lesz , viszont így biztos lehetnék abban, hogy minden hiba nélkül fog működni az autón. (igaz így papíron egy többet futott kocsim lesz).

Önök szerint melyik lehet az okosabb megoldás?

Köszönettel:

Márk

Távolról sincs vége, olvasson még

Cserélném a Swiftet, de kevés a pénz

augusztus 9., 01:01 Módosítva: 2020.08.11 06:07
496

Kedves István,

Eljött az ideje, bár imádom: A 2001-es kis 1.3 régi Swiftemet egy nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb fiatalabb és lehetőleg klímás benzinesre cserélném.

A csomagtér mérete igazából nem szempont, csak jól pakolható legyen, ha lehajtom a hátsó üléssort: ezért 5 ajtósban gondolkodom. A méreteim miatt (195cm, 110kg) olyan autót keresek, amiben azért nincs a nyakamban a lábam mint a Swiftben.

A kérdésem érdekes lesz: Olyan lenézett, a piac szerint értéktelen, de egyébként jó, megbízható konstrukciók érdekelnek, amiből tudnék akár egy fiatalabb példányt is akasztani. Keret: 500.000 ft.

Köszönöm Válaszát. Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Jazz vagy Lodgy?

július 5., 08:19 Módosítva: 2020.07.22 06:20
710

Tisztelt Becsületes Nepper,

Az év végén érkezik a harmadik gyerekünk. Ezért autóvásárlásban gondolkodok a kedves feleségemnek. Ö lenne a gyerekfuvarozó/iskolajárat a családban. A keret 2,5 millió körül van. Nem vagyok sűrűn autócserélő típus.

A kérdésem, hogy egy Honda Jazz (8-10 éves) vagy inkább egy állami támogatott Dacia Lodgy dízel?

Köszönettel

Emil

Távolról sincs vége, olvasson még

Hétüléses benzines kéne a bővült családnak

július 1., 10:15 Módosítva: 2020.07.06 18:26
154

Tisztelt Becsületesnepper!

Ikrekkel bővült a család, így ha a kutyaboxot is figyelembe vesszük szükségünk lenne egy nagyobb benzines autóra, ami hosszabb utakra is megfelelő és kényelmes. (Németország-Magyarország útvonalon.)

Én első körben Ford Galaxy 2.3 benzines automatára gondoltam, ezekből is olyan 2010 kezdve 10-12e € környékén. 7 ülésest, ha a szülők is utaznának velünk.

Automatára elsősorban a feleségem miatt lenne szükség. Benzines, mert lennének rövidebb utak is a normál hétköznapokban.

Rozsdára hajlamosak ezek a Fordok még? Úgy általában mire érdemes figyelni? Turbósat szabad?

Esetleg van alternatív ötlete?

Köszönettel,

Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még

Kabriót, de milyet?

június 9., 13:47 Módosítva: 2020.06.20 23:14
432

Kedves István!

Több év kis dízel kombi céges autó nyúzás után úgy néz ki szükségem lesz egy saját autóra a napi munkába járáshoz. Mivel józan autónak van egy 2 éves Focus kombink, így régi vágyamat megvalósítva (és a korona cirkusz miatti nyomott árakat kihasználva) egy 4 személyes kabriót keresek, amivel 50-60 km-re járnék dolgozni, esetenként pedig a családdal kirándulni/fagyizni. Emiatt kell, hogy 2 gyerekülés beférjen, és legyen némi csomagtartó is. (az első retro Beetle kabrióval (1999-2007) 2 napot és 400 km-t töltöttünk, abban is elférünk, vidám is, de valami kevésbé nőies autó kéne nekem) A projektre kb 1,5-2 millió plusz bekerülési költségek lenne, ezek alapján a következő típusok kerültek látómezőbe:

Audi A4 (2000-2005)

BMW e46

Saab 900/9-3

Volvo C70 (első generáció)

A dízel/benzin kérdés mindegy, országúton 90-100-as tempóval nem hiszem hogy bármelyik leenné a fejem.

A Saab esetében az merült fel, hogy ebben az ársávban már a Vectra C alapú újabb 9-3 kabrió is benne van, de nem tudom hogy biztonságban/felszereltségben hoz-e annyit az előző generációhoz képest, hogy megérje a kevésbé szép formát választani? Egyáltalán érdemes Saab-ban gondolkodni, vagy annyira esetleges a megbízhatóságuk hogy felejtsem el?

Az Audi/BMW esetében a prémiumság amitől kissé félek, amiatt hogy ez már az az ársáv ami belefér a felvágni akaró, de prémium fenntartást megfizetni nem tudó embereknek is, így nem tudom mennyire lesznek lelakva.

A Volvo tetszene a legjobban, de az meg ritka mint a fehér holló, így ha valami típusspecifikus alkatrész kell, vagy esetleg sérül a kaszni, akkor az necces. Itt is megvan az újabb generáció, de kérdés hogy 2M körül milyen példányok vannak belőle?

Szóval a kérdésem az, hogy Ön melyik típus melyik verzióit keresné? Mire figyeljek vásárlás előtt? Illetve van-e olyan tippje, amit nem soroltam fel, de hátsó helykínálatban hoz annyit, mint az új Bogár?

Előre is köszönöm a segítséget:

Beni

Távolról sincs vége, olvasson még

Városi terepjárót a város peremére

május 29., 10:23 Módosítva: 2020.06.12 06:27
242

Kedves Nepperűző!

A nagyváros szélére költöztünk, abszolút ZÖLD övezetbe, ennek minden előnyével-hátrányával. Nincs például vezetékes víz se internet, de szomszéd sincs és ezek nélkül valójában boldogabb is az élet. Viszont rendes út sincs, labda méretű kátyúk érik egymást az egy nyomsávos, murvás út. Ez csak 600-800 méter a műúttól, de naponta többször tesszük meg oda-vissza és nem kímélik az autót.

Mostani mindenes 2006-os Xsara Picasso mellé szeretnénk egy strapabíróbb SUV-ot, amit nem plázázáshoz használnánk...

A keret kb 2 millió, ezért régebbi CRV-ket és kicsit újabb és kevesebbet futott Xtrail-eket vagy nagyon régi RAV4-eket lehet kapni. Az első kettő szimpatikus, a régebbi CRV még jobban is tetszik mint az új, de az Xtrail is jó választásnak tűnik. Két gyereknek kell beférni hátra, ülésestül és a hozzájuk tartozó összes cullangnak, valamint a bevásárlásnak a csomagtartóba.

Mi volna egy optimális választás a napi "terepezéshez", vásárláshoz és néha vidékre utazáshoz?

Köszönöm a segítséget!

Üdv!

Bill

Távolról sincs vége, olvasson még

Vectra C lesz a befutó, de OPC vagy GTS legyen?

május 24., 06:52 Módosítva: 2020.06.19 15:25
658

Tisztelt Becsületesnepper!

Egy-két hete írtam Önnek tanácsát kérve, melyre nem kaptam visszajelzést, talán elnyelte a blogmotor.

Kiöregedett autóm (Astra F 1.4) cseréjét tervezem a közeljövőben, ehhez kérem a tanácsát. Egy kényelmes, erős, biztonságos, megbízható gépet szeretnék, ami műszakilag és vezetési élmény terén az átlagostól valamivel többet nyújt. Nagyrészt városban használnám, alkalmanként országúton és autópályán, összesen kb. évi 10.000 km-t. Minimum 5 évre terveznék vele, ezért fontos hogy gazdaságosan javítható, karbantartható legyen.

Szubjektív tényezők és anyagi lehetőségeim alapján az Opel Vectra C az elsődleges befutó, azon belül 2 változaton gondolkodom:

-GTS 3.2 V6 (Z32SE)

-OPC 2.8 V6 T (Z28NET)

Kérdéseim a következők:

-A fenti kritériumoknak mennyire felelnek meg ezek az autók?

-Ön melyik változatot javasolná?

-Milyen ismert típushibákkal érdemes számolni?

-Vásárláskor mire kell kiemelt figyelmet fordítani?

-Mennyire hajlamosak a korrózióra?

-A 2.8-as motor esetében valóban előfordulhat a vezérműlánc hirtelen megnyúlásából adódó extrém költségekkel járó nagyjavítás?

- A legismertebb magyar használtautós portálon ezek az autók egymillió ft körüli vételárral és kérdéses előélettel szoktak előfordulni (viszonylag ritkán), érdemes-e inkább nagyobb bekerülési költséggel külföldi példányt honosítani? Ha igen, hol érdemes kezdeni a keresést?

- Ön szerint jó műszaki állapot esetén hozzávetőlegesen milyen vételár számítana racionálisnak?

Fentieken kívül eszembe jutottak még lehetőségként a Signum, Omega B, illetve Astra G OPC szintén nagymotoros, benzines változatai, ezekről mi a véleménye? (Maradnék az Opelnél, jók a tapasztalataim)

Tisztelettel,

Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Izmosabb családi autót szeretnénk

május 22., 10:32 Módosítva: 2020.06.13 14:47
571

Kedves István!

Szeretném kikérni a véleményét a következő családi autó kiválasztásához. Jelenleg (másfél éve) egy 2003-as kétliteres szívó benzines, 115e km-t futott Accordunk van, amit nagyon szeretünk és szinte biztos, hogy a világból kimenne, de a kora és a felszereltsége miatt nem tudom elengedni a gondolatot, hogy kellene valami újabb. Havonta átlagosan 1500 km-t megyünk vele, hét közben napi szinten 20-20 km ingázás a fix.

Elsődlegesen nagyobb benzinmotoros autókat nézegetek, az újabb Mazda 6-ot (2013-) és az újabb Akkordokat (2009-). Előbbivel az a bajom, hogy nehéz belőle keveset futott és belföldi darabot találni (ami nem Amerikából származik és nem volt törve), utóbbival pedig, hogy korukhoz picit sokallom az árukat.

A cikkek böngészése során még képbe került az A4 B8 3.2 FSI, illetve a CC 3.6 is, de róluk nincs annyi információm és bár hívogató a V6, de nincs olyan problémamentes hírük, mint a japán társaiknak. Ezeket az autókat mekkora futásteljesítménnyel, illetve milyen váltóval, felszereltséggel szabad megvenni? Szeretnék még a 3. X betöltése előtt egy nagyobb teljesítményű autót venni, de természetesen nem kívánok aránytalan költségeket sem a nyakamba venni.

Ön mit tenne/választana a helyemben? Előre is köszönöm!

Üdv: Laci

Távolról sincs vége, olvasson még

Olasz vagy japán kompaktot 1,5 millióért?

május 20., 15:46 Módosítva: 2020.05.24 07:01
532

Kedves István!

A három fős családunknak olyan kompakt autót keresek, ami megbízható, alacsony fenntartási költségű és stílusos. Jó lenne alkalmanként a városba rohangálásnál, de első sorban hosszabb utakra is megfelelő lenne.

Benzinesre gondoltunk, aminek van legalább 6 fokozatú váltója, hogy ne legyen hangos a hosszú úton, és kisebb legyen a fogyasztása. Az ideális egy automata váltós lenne, de ezt a lekövethetetlen előélet miatt elengedtük, nem akarunk zsákbamacskát.

Kb. 1,5 milliót szánnánk a vásárlásra, amire még rájöhetnek az adminisztrációs költségek, és a kezdeti szerviz költségek.

Az ár és a fenti feltételek alapján két autó jött számításba:

- Fiat Bravo 1,4-es Tjet 2008-2011 (itt tartok a turbótól)

- Honda Civic (ufó) 1,8-as szívó 2006-2008 (itt tartok a rozsdásodástól, illetve a magas szerviz és alkatrészáraktól, ami egy ilyen korú autónál már valószínűnek tartok)

Melyiket ajánlaná ezek közül és miért?

Van-e más típus, ami a fenti paramétereknek megfelelne? (MK2.5-es 1,6-os Focus illetve 1,6-os MK1-es Kia Ceed-en gondolkoztunk, de a váltó illetve a design miatt kizártuk ezeket)

Előre is köszönjük a tanácsait.

Üdvözlettel:

Gyuri

Távolról sincs vége, olvasson még

Fontos az elegancia: Bentley-t vegyek vagy Astont?

május 19., 10:26 Módosítva: 2020.05.31 06:52
732

Kedves István!

Autóvásárlás előtt állok, amihez az Ön nagyrabecsült szaktudását szeretném ségítségül kérni.

Amit tudni kell rólam, hogy fontos számomra a visszafogottság, inkább az eleganciát részesítem előnyben. Munkámból adódóan elvárás az elegánsabb megjelenés, amelyhez egy fokkal komolyabb autó társul.

Három kiszemeltem van, amit a következő kritériumok döntenek el: szervizigényesség, fogyasztás; elegancia; maximum 4 éves lehet; 130.000 euró vételárba bele kell, hogy férjen (szervizelve); ne jöjjön szembe minden sarkon ugyan ilyen autó.

Bentley Continental GT, Aston Martin DB11, Mercedes Benz S65 AMG

Ön melyiket ajánlaná nyugodt szívvel?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel, Alfonz

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi Audi TT-t szabad?

május 16., 22:48 Módosítva: 2020.05.21 17:12
512

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét kérném, feleségemet szeretném meglepni születésnapja alkalmából kb. egy év múlva. Audi TT Coupe-t szeretne, de sajnos csak régi jöhet szóba az anyagiak miatt. Érdemes régit venni belőle, ha igen, milyen évjáratot és milyen motorral.


Köszönettel, János
Távolról sincs vége, olvasson még

Automata családi kombit az SX4 helyére

május 14., 12:54 Módosítva: 2020.05.20 13:15
378

Tisztelt Becsületes Nepper!
Tisztelt István!

Családunk bővülése miatt a kis suzinkat (2007-es sx4) hamarosan ki fogjuk nőni, elérkezett a csere ideje. Két magas felnőtt és két gyerek részére keresünk egy kényelmes kombit az alábbi elvárásokkal/feltételekkel:

- Keret 12.000 Euro (ezen felül van az egyéb költségekre, első javításra, karbantartásra)

- Kedvenc márka, típus nincs. Észszerű keretek közt legyen fenntartható, megbízható. Kb. 10évre tervezünk az autóval.

- Évi 10-12 ezer km futás, de nem anyuci ovijárata, arra szerencsére nincs szükségünk. Hétvégi használat, rokonlátogatás, kirándulás kb. 30-40% város 60-70% országút, pálya.

- Már nem keressük a rally-s élményt, legyen nagy, kényelmes, jól pakolható, komfortos... egy igazi utazó hajó, amivel azért lehet előzni :-)

- A fogyasztása nem fontos, ekkora éves futásnál nem ez a fő szempontunk.

- Automata váltóval kellene, tolató kamerával, radarral, hátsó üléseken 2 isofix.

- Ha nincs rajta vonóhorog, akkor utólag lehessen rá rakatni kerékpár szállítására (nem szeretem a csomagtérajtóra vagy a tetőre tenni).

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még

18 éveset cserélném 3 évesre

május 5., 10:12 Módosítva: 2020.05.15 12:50
659

Kedves TC!

Van egy 18 éves, Peugeot 307 HDI járgányom, fél éve vagyok általában boldog tulajdonosa. Mindig megbízhatóan elindult, sosem állt még meg és élvezem vezetni is. Sok hibájának inkább elébe mentem és a komplett első felfüggesztést, zárat, fékeket, meg pár apróságot még azelőtt megcsináltattam, cseréltem, minthogy baj lett volna belőle. Így viszont már elég tetemes összeget költöttem rá. Ma ez-az kiderült: a hátsó felfüggesztés is kezd öregedni, a hűtő-radiátort is cserélni kellene lassan, új szélvédő stb... Egy ilyen idős autónál ez "állagmegóvás/fenntartás" műfajban talán még normális is lehet.

Lehetőségem lenne lecserélni ezt az autót egy 3-4 éves, hasonló kategóriájú autóra, akár olyanra, amire még gyári garancia is van. Tisztában vagyok azzal, hogy az új autó biztonságosabb, kevésbé szennyezi a környezetet, kell/érdemes rá biztosítást kötni, és mindenképp érdemes minőségi alkatrészekkel fenntartani, stb...

Ami a nagy kérdésem lenne: statisztikailag az ilyen extra szerviz-kiadásoktól megóvom magam, jobban járok vele? Perpill havi átlag kb. 60 ezret költök szervizre (olajcserét, kopó alkatrészek cseréjét nem számolom). Ugyanezt a pénzt szívesebben költeném inkább casco+drágább szervizre (esetleg törlesztővel együtt), mint sűrűbb szervizre - ha nagy átlagban elmondható, hogy egy néhány éves autót nem kell állandóan szervizeltetni...

Köszönöm szépen előre is szakértelmeteket!

üdv, Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Ragaszkodjak vagy elengedjem?

május 3., 09:40 Módosítva: 2020.05.15 10:51
96

Kedves Nepperűző!

Az alábbi, számomra jelentős problémával fordulok Önökhöz: Az 5 éve napi szinten, problémamentesen használt Suzuki Swiftemet (2005-ös) április elején kikarambolozták alólam.

Az ütközés során a hátsó keréknél csapódott belém emberünk, esélyes, hogy a hátsó tengely sérülése miatt a biztosító gazdasági totálkárra veszi az autót. A kérdésem az lenne, hogy a várható kártérítési összegből, akár plusz ráfordítással érdemes-e ekkora javítást (hátsó tengely csere) eszközölni a járművön, vagy engedjem el?

A javíttatás mellett szól, hogy ismerem a sérült autó előéletét, valós a futásteljesítmény, ismert számomra a vas kár- és szerviz-története is. Na meg, szeretem, eddig nem hagyott ott sehol :-)

Ellene szól, hogy a gyerekeket hozom-viszem, s félek, hogy nem jól javítják meg. Viszont sokkal több pénzem másik kocsit venni sem lesz.

Ha mégis az autócsere lesz az egyetlen járható út, akkor ennyiért mit lenne érdemes vennem?

Köszönöm előre is,

Ildi

egy boldog Suzuki-végfelhasználó

Távolról sincs vége, olvasson még

A húszéves autó már egy szatyor alkatrész?

április 21., 17:17 Módosítva: 2020.05.03 09:18
705

Üdvözlöm!

Belevágnék a közepébe.

Volvo S80 2.4 szívó benzin (2002 körüli) vásárlását fontolgatom, de nem mertem meglépni, mert aggódom az autó kora és a fenntartás miatt... Persze állapotot, nem évjáratot, de 20 év az 20 év. Fenntartás alatt nem üzemanyagra vagy biztosításra gondolok, inkább a várható meghibásodások, ill. ezekhez köthető alkatrészárak nyomasztanak. Az első S80 már elég bonyolult volt, mostanra meg már elég öreg(=?pénztemető?). Nem vagyok csilliomos, és nincs szükségem az autóra, elvagyok a mostanival (2011-es 308 1.6hdi), elvisz mindenhová, nem nulláz le. Szerelemből venném, mert tetszik és vágyom rá. Viszont 2 autót nem éri meg fenntartanom.

Érdekelnének az Ön tapasztalatai az említett Volvóval kapcsolatban. Egy korszerű autóhoz képest félni kell, hogy otthagy? Sokkal drágább a fenntartása, mert öreg, és mert valaha prémium volt? Sokat böngésztem róla, természetesen mindkét végletes álláspont képviselteti magát, ezért kérem ossza meg velem véleményét az autóról, hátha így könnyebb lesz eldöntenem, belenyúlni vagy elengedni...

Köszönettel, Levente.

Távolról sincs vége, olvasson még

Japán helyett koreait?

április 20., 10:37 Módosítva: 2020.04.25 16:12
191

Kedves Nepper Úr!

Jelenleg életem első autóját koptatom, egy '98-as gyártmányú háromhengeres Swiftet, amit nagyon szeretek, de ideje valami fiatalabbat és főleg biztonságosabbat keresni (ez még légzsák és ABS nélküli változat).

Édesapám által be vagyok oltva japán autóval, mert az legmegbízhatóbb, amire a saját műszaki hiba mentes swiftezésem csak ráerősített. Szóval adta magát a dolog, hogy akkor maradjunk a típusnál és legyen egy újabb Swift, konkrétan a 2010-től gyártott (harmadik?) generáció az 1.2-es benzinessel. Az egyetlen probléma, hogy kicsit drága 1,5-1,7-ről indulnak azok példányok amikkel érdemes foglalkozni, én meg inkább másfél millió alatt vennék autót.

Tovább böngészve találtam egy érdekesen tűnő alternatívát, szintén a távolkeletről, Koreából. Konkrétan a 2010 körüli Hyundai i20 1.25 DOHC és a Kia Rio 1.4 benzin. Tudom, hogy a régi koreai kocsik betegágyak, a modernek közül pedig mindenki a Ceedet mondja, hogy az már jó.

De mi a helyzet ezekkel a kisebbekkel? Mennyire megbízhatóak, mennyire költséges őket fenntartani és mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Illetve tud esetleg ajánlani valami mást ami 10 év körüli szívó benzines kisautó, fő erénye a megbízhatóság és nem is túl drága?

Előre is köszönöm a válaszát,

Kristóf

u.i. Tudom, hogy most jön a Jazz kártya, ezért megkérdem ezt is: ezen az áron csak egy jelentősebb idősebb (2005 körüli) Jazz-t lehet venni, van annyival jobb és főleg megbízhatóbb autó másfélszer annyi idős korában is, hogy megérje?

Távolról sincs vége, olvasson még

Turbós benzinest keresek jó megjelenéshez, sok csomaghoz

április 7., 11:02 Módosítva: 2020.04.09 06:17
937

Kedves István!

Autóvásárlás előtt állok, ehhez kérném a segítségét. Már lassan 15 éve állok autóvásárlás előtt, és végre úgy érzem, nem kéne tovább halogatnom. A célfüggvény nyilván változott ennyi idő alatt, jelenleg az alábbi:

- meg lehessen jelenni vele céges ügyfeleknél, de ne legyen a főnökök autóival konkuráló (Audi A5/A6)

- legyen turbós benzines (lehet, hogy sokan félnek tőle, de én kedvelem ezt a kategóriát)

- potenciálisan tartson ki még kb 10 évet a családban

- ne legyen terepjáró, mert feleslegesen nagy homlokfelülettel nem akarok sok levegőt tolni

- beleférjen sok csomag, akár egy vadvízi kajak is. (Itt például az Insignia elvérzik, mert az anyósülés nem eléggé karakuri.)

- legyen elég erős, hogy ne (nagyon) tartsa fel a forgalmat a Donovaly hágóba felfelé menet egy 700 kg-os utánfutóval

Hogy még legyen megoldása ennek az egyenletrendszernek, nem támasztanék több kívánalmat a járművel szemben.

Leginkább a Skoda Octavia III (facelift előtti) és Superb III kombi modelleket nézegettem minimum 140 lóerővel. Melyik motortól, váltótól, hajtáslánctól, illetve ezek kombinációtól óvakodjak? Esetleg milyen más típusokat ajánl?

Köszönöm a tippjeit előre is:

Dani

Távolról sincs vége, olvasson még

Benzines Octavia, de melyik?

április 5., 08:54 Módosítva: 2020.04.16 06:14
613

Tisztelt nepperűző

Használt Skoda Octavia 2 vásárlását tervezem, keresgélés közben szembe jöttek 1.6 fsi és a 2.0 fsi motorok is, de nagyon kevés véleményt, információt találni ezekről a motorokról, ezért szeretném Öntől megkérdezni hogy van-e ezekről véleménye vagy tapasztalata az ilyen motorokkal. Előre is köszönöm a választ.

Üdvözlettel

Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Öreg terepjárót hobbicélra

április 3., 10:44 Módosítva: 2020.04.07 17:43
600

Tisztelt Becsületesnepper!

A családban lévő két egyterű mellé szeretnék egy olyan autót, ami a szürke hétköznapoktól eltérő vezetési élményt nyújt. Habár az Asszony nem rajong az ötletemért, ezért is törekszem olyan megoldásra, hogy egy esetleges meghibásodás ne okozzon anyagi csődöt. Mivel szeretünk természetet járni és a legelvetemültebb álmainkban a Bamako-rali is szerepel, a terepjárózást jó alternatívának találom. A keret rá legfeljebb 5-600E Ft.

A kiszemelt típusok: Aro 10.3/4, Lada Niva, Suzuki Vitara (1997-ig) és kakukktojásként a kocka Fiat Panda. Tisztában vagyok vele, hogy az első kettő rettenetesen képes korrodálni, a Fiatot akár 4x2-es hajtással is el tudom képzelni (szigorúan sperrelve és hosszabb rugóúttal építve). Melyik típus lenne ideális egy kihívásokat kereső, kezdő terepjárós számára? Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Új hétszemélyest vagy használt kombit?

április 2., 08:12 Módosítva: 2020.04.25 07:02
312

Tisztelt Nepperűző!

Családi autó vásárlás előtt állok. A keret 5 millió Ft körül mozog. Nagycsaládosként szóba jött az új Ford Connect Tourneo 7 személyes 1.5 tdci. Vagy a nagy kombik közül 4-7 éves Ford Mondeo, Skoda Superb vagy Volkswagen Passat mindegyik dízel erőforrással (a gyengébb motor is elég), illetve manuális váltóval. A Ford Connect 1.5 Tdci motorjával szkeptikus vagyok.

Köszönettel: Richárd

Távolról sincs vége, olvasson még

Bármit, csak keveset fogyasszon

március 29., 09:17 Módosítva: 2020.04.03 10:46
569

Tisztelt Becsületesnepper,

jelenleg egy E46 320d tulaja vagyok. Ezen az autón mindent javítottunk, ami befecskendezéssel kapcsolatos, fogyasztása mégis pályán 130 körül 9-10 liter, ésszel (90-100) hajtva megáll 6 literben a fogyasztása (nincs beállva a fék és nem laposak a kerekek :D ). Ezt, és minden egyéb nyűgjét, rozsdával az élen, megelégelve keresek helyette hasonló értékű (600 000 - 1 000 000 ft) kombit, amiből van is felhozatal, és nem akar a fogyasztásával anyagi csődbe juttatni.

Cél egy 5 liter körüli fogyasztás, és egy klíma, a többi nem érdekel, mert csak plusz ami tönkremehet. :D

Válaszát előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Segíts rábeszélni a családot egy Prius II-re

március 27., 10:19 Módosítva: 2020.04.02 06:17
665

Tisztelt Becsületesnepper,

Nem konkrét autó kapcsán kérek tanácsot, inkább az emberkezelési rutinodra lenne szükségem.

A rövid kérdés: hogy győzzem meg a családot, hogy egy kettes Prius, ami 15 éves és van benne 2-300 ezer km az igenis jó vétel? A gond az, hogy ha bedobom hogy ilyen korú és futásteljesítményű autót akarok ennyiért, akkor gyakorlatilag meg se hallgatnak ekkora baromságot, én pedig nem tudom meggyőzni őket.

Első saját autó lenne (a barátnőmmel vesszük, aki nem vezet), és nincs olyan műszaki tapasztalat a hátam mögött, hogy meggyőzzem őt és a családját. Forrást (elsősorban tc) pedig akármennyit vihetek, jön a mantra hogy egy ilyen öreg autónak bármi baja lehet, meg az interneten bármit lehet írni, stb. Cáfoló forrást viszont nem hoznak, mert alapvetően nem érdekli őket a téma.

Laci

Távolról sincs vége, olvasson még

700 ezerig olcsón fenntartható mindenest

március 24., 11:29 Módosítva: 2020.03.30 06:12
496

Tisztelt Kroneraff Úr!

Úgy alakult, hogy felnőtté válási okokból (lakásvásárlás, hátsó ajtó) meg kell válnom eddigi autómtól (Hyundai Coupe RD2) és tanácsát szeretném kérni, hogy mik lennének azok a típusok amik nem túl kényes motorral és a magyar utakat méltósággal viselő futóművel rendelkeznek (sajnos ebből szegény Coupém nagyon rosszul vizsgázott, mert kb kéthavonta eltört, elhajlott, elütődött valami a futóműben)?

Az éves tervezett futás kb 15000 km lenne főleg autópályán és országúton, így még a dízel is szóba jöhet (még ha kezd is megnyílni a föld alattam), talán az a 2-3 városi(Budapesti) út nem tesz be neki. A lényeg, hogy tudjon egy 150-es utazótempót maximum 8-9 literes fogyasztással. A Dacián kívül nem zárkózom el semmilyen márkától, mert bár valami ázsiai benzines lenne jó, de ilyen árban nem tudom, hogy mennyire találni rozsdamenteset és többet nem akarok nagyszabású lakatolásba belekezdeni:).

Karosszériára leginkább kompakt vagy szedán lenne a preferencia, de a kombi is belefér, a lényeg, hogy legyen négy vagy öt ajtaja, a csomagtér meg Suzuki SX4 mérettől felfelé már tökéletes. A nem túl kényes motort arra értem, hogy éves, vagy 10000 km-es olaj és szűrőcsere periódus mellett ne kelljen feltétlenül megbontani a motort azalatt a kb 4 év alatt, amit tervezek vele(tudom, hogy 15-20 éves autóknál ez sose lehet garancia). A keret 700000 ft lenne rá, ami lehet tisztán a vételár, átírás, első szerviz, meg a sallangok nélkül.

Előre is köszönöm a türelmet, hogy elolvasta és a segítséget a nem túl pontos behatárolás ellenére is.

További szép napot!

Tisztelettel: Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb Passat vagy korosabb A4?

március 21., 21:35 Módosítva: 2020.03.25 13:12
773

Tisztelt Nepperűző,

Családi autó vásárlása előtt vagyok. 2 típus van, amiben gondolkodnék.

Audi A4 B8 2.0 CRtdi (2008-11) és VW Passat B7 2.0 CRtdi (2010-14).

A tanácsát szeretném kérni, hogy Ön melyiket ajánlaná inkább a két típus közül?

Köszönettel,

Dávid

Távolról sincs vége, olvasson még