82-es Volvo 244 D24 olajcseréje

2008.01.31. 11:03

15W-40 vagy 5W-30?

Kedves Olajdoki!

Van egy igényes alkatrészekből (pl. Mahle dugók) felújított (inkább már összeépített) 244 dízel D6-osom. A felújítás óta 6000km-t ettünk meg közösen és a Vas bizony eszegeti az olajat (kb. 1l/1000km). Épp az utántöltésen gondolkodok, de ugyanolyan viszkozítású olajam (15W40) nincs a garázsban, keverni meg nem akarom. Amúgy is itt az ideje a 2. olajcsrének. A kérdésem az, hogy melyik vélemény lehet igaz az ilyen koros konstrukciók esetében?
1) 15w40-esnél nem szabad "finomabb" olajat bele tenni, mert megeszi.
2) Ennél (is) az 5w30-as mellett lenne a legnagyobb futásteljesítmény biztosítható.
Melyik az igaz(abb)?

Köszönöm:

D99

Kedves D99!

Hasonló esetekben kétfajta, Magyarországon is kapható olajat szoktam ajánlani, amikről tudom, hogy az esetek többségében beválik, és már bizonyítottak számtalan esetben. Az egyik a Fuchs Titan CFE MC 10W-40, ami MoS2 szilárd kenőanyaggal adalékolt, és kiváló kenési körülményeket teremt régi kopottabb, illetve felújított motorban.

A másik a Valvoline MaxLife 15W-40, ami egy kifejezetten csipegetős, koros gépjárművekbe ajánlott adalék-összetétele alapján.

Mint látod, nem a viszkozitásra hegyeztem ki az ajánlást, véleményem szerint fontosabb az összetétel.

Üdv:

Olajdoki