Volvo szerviz – átverés?

2009.09.17. 18:25 Módosítva: 2009.09.18. 10:18

Kedves Olajdoktor!

Egy barátom kért tőlem segítséget, 2008-as Volvo C30-hoz kért olajat. 1,6-os, benzines az autó. A nagykerben elenyésző különbség volt két Castrol: az 5W40-es, és a 0W30-as SLX for Volvo Cars olajok között. Én a 0W30-ast választottam, ami a következő minősítésekkel bír:
SAE 0W30
API SL ILSAC GF-
ACEA A1/B1, A5/B5

A márkaszervizben azt mondták neki, hogy ez egy kiváló olaj a dízel autókhoz, de a benzinesnek árt, és kopogni fog tőle, így eladták neki a saját hordós olajukat, nem tudjuk milyet.

Mivel nekem kellemetlen az ügy, kérlek segíts: én tévedtem, vagy a szerviz nem volt korrekt?
Véleményem szerint egy ilyen minőségű olaj maximum túl drága lehet egy 1,6-os, Focus motoros Volvóba, de rossz biztosan nem...

Előre is köszönöm a gyors választ:

Gyurma
Kedves Gyurma!

Kellemetlen helyzet, az biztos.
Az, hogy ez az olaj nem jó benzinmotorba, nem igaz. Az API SL, az ACEA A1 és az ACEA A5 mind benzines minősítés, méghozzá a legelterjedtebbek közül való. Az viszont sajnos igaz, hogy az olaj nem felel meg maradéktalanul a gyári előírásoknak. A Volvo ugyanis valamiért csak 5W30-as olajat enged ehhez a típushoz, a 0W30-as nem szerepel a listában. A motor kenése szempontjából ennek nem látom az értelmét, de lehet, hogy a hidrotőkék kopognának a 0W30-tól, amíg a motor be nem melegszik. Az lehet, hogy "kopogás" alatt a szerviz erre gondolt, és úgy értették, hogy kifejezetten ehhez a benzinmotorhoz nem jó, nem pedig általában.

Üdv,

Olajdoki