Mosóolaj: kell vagy sem

2009.02.12. 10:47

Kedves Olajdoki!

Megoszlanak a vélemények az olajcsere alkalmával történő mosóolaj használatáról, mert a motorban maradt mosóolaj ronthatja az utána beletöltött új olaj minőségét. A kérdésem is ezzel kapcsolatos, miszerint Te javaslod-e a mosóolaj használatát olajcserénél vagy sem? Egy Toyota Carina 2.0 Diesel autóról van szó, amiben 200 000 km van. Esetleg arra gondoltam, hogy a mosóolaj használata után visszatölteném a régi olajat, csak beindítás erejéig, hogy az esetlegesen benne maradt mosóolajtól megtisztítsam. Új olajnak MaxLife 10W-40 Diesel olajat vettem.

Olvastam egy hozzászólásban, hogy a Castrol Magnatec 10W-40 felhabosodott valakinek. Ismerősöm ugyanígy járt ezzel az olajjal, egy F Astra 1.4 SI-vel.

Köszönettel:

Zsolt

Kedves Zsolt!

A mai korszerű motorok esetén, kiváltképp, ha minőségi motorolaj van betöltve, és az olaj idejében le van cserélve, egyszerűen nincs szükség motormosásra. Motormosásra - nevezzük öblítésnek - akkor van szükség, ha olajnyomás- és/vagy olajáramlás-problémák lépnek fel. Normális esetben erről szó sincs, hiszen a korszerű olajok bőven tartalmaznak elég detergens és diszpergens - azaz tisztító - adalékot, amelyek nem engedik a szennyeződéseket összetapadni, illetve lerakódni (ezért lesz a betöltött olaj hamar fekete, mert ellátja ezt a feladatot), még egy dízel autóban sem.

Ha egy motor esetében mégis felmerül, hogy szennyezett - akár azért, mert valami vacak, szemét olaj van benne, vagy mert az előző tulajdonost egyáltalán nem érdekelte és 5 évig nem cserélt olajat -, akkor sem a mosóolaj a megoldás az öblítésre, hanem a kifejezetten erre a célra kifejlesztett motoröblítő adalék (pl. Valvoline Engine Flush).

Üdv:

Olajdoki