15W40-et ne töltsünk személyautóba

2010.02.03. 11:51

Kedves Olajdoki!

Egy Mitsubishi L200-ban szeretnék olajat cserélni (2004-es 2,5 TD, 115 LE, 42 000 km-t futott). A szerviz korábban 5W40-es olajat rakott bele, a számla alapján. A használati alapján több viszkozitás is jó bele, de mindenféle számomra ákombákom kódokat írnak mellé. Gazdaságossági okokból rakhatok a kocsiba MOL Dynamic Turbo Diesel 15W40 olajat, átlagos igénybevétel mellett? Miben lehet ez rosszabb a kocsinak?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv:
F. Gábor


Kedves Gábor!

15W40-es olajat 2010-ben ne töltsünk egyetlen személyautóba sem,
akármennyire is szeretnénk gazdaságosak lenni. A 15W40-es olajok hidegben lényegesen rosszabbul teljesítenek, többet kopik a motor. Ráadásul, mivel ezek ásványolajok, gyorsabban is degradálódnak. Valójában akkor vagyunk gazdaságosak, ha legalább egy 10W40-es, félszintetikus olajat használunk, mert az a minimális többletkiadás, amit egy ilyen olaj jelent, messze eltörpül az esetleges motorproblémák javítási költsége mellett. Nem akarom eltántorítani a MOL-tól, mert teljesen jó olajokat gyárt, de legalább a Dynamic Transit 10W40-t töltse a motorba.

Üdv,
Olajdoki


Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.