LPG olajnyomás probléma

2010.05.15. 08:28

Tisztelt Olajdoktor!

1990-es évjáratú, 1,4-es Fiat Tipóm van, amit legtöbbet gáz LPG üzemmódban használok. Kb. 4 hónapja végeztem olajcserét és ELF 15W40-es olajat töltöttem bele. A problémám pedig 2 hete kezdődött, amikor is egyes fokozatban induláskor néha bevillant az olajvisszajelző piros fény. Körülbelül egy időben ezzel, utántöltöttem a motort, de akkor már egy bizonyos VS GAS motorolajat használtam, mivel a boltban azt javasolták LPG üzemű autómhoz. Ez után vagy ezzel egy időben már sűrűbben jelentkezett a problémám, és már csak magasabb fordulaton nem világított a visszajelző, vagyis minden váltás után már nem csak villogott, hanem világított a piros fény. Ma vásároltam egy Valvoline MAx Life 15W-40-es motorolajat, amiből 2 decit már töltöttem is a motorba (pálcán max jelzésig lett), és reméltem, ettől abbamarad a vészjelzés, de az indulás után kb. 1o perccel elkezdett világítani ismét a piros olajat ábrázoló lámpa, és már ki sem aludt se kis, se nagy fordulaton. A kérdésem tehát az lenne, hogy okozhatta-e a problémámat az a VS GAS nevű motorolaj, és ha igen, csak teljes olajcserével orvosolható a probléma, vagy elég ha folyamatosan keverem bele a Valvoline-t, vagy valami teljesen más a probléma, esetleg meghibásodott az autó érzékelője. Előre is köszönöm válaszát!

Üdvözlettel: Viktor

Kedves Viktor!

Leszámítva azt, hogy többször taglalt okokból nem javaslom a 15W-40-es olajok használatát személyautókhoz, a Selénia VS Gas 15W40 hozza az elégséges szintet, ezért véleményem szerint a problémát nem ez okozza. Hogy pontosan mi, arról nem akarok találgatni; egy szerelő meg tudja mondani, miután megnézte az autót.

Üdv,
Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.