Kimaradt az olajcsere a szakszervizben?

2011.03.09. 18:41

Még tavaly vittem az autómat, S 60 2.4D Volvót szakszervizbe 120 000 es szervizre, azóta kb 15 000 km-t mentem vele 4 hónap alatt és most néztem meg az olajszintet és megdöbbenve vettem észre, hogy az olajszintem a minimál jelnél van. A szerviz után nem ellenőriztem az olajszintet sem mint máskor, miért tettem volna? Az előző 2 alkalommal is rendben volt. Az alsó és felső jel között kereken 2L a különbség, eddig összesen (95 000 km alatt) 1L olajat töltöttem az autóba, azt is leginkább a magam megnyugtatására. Most teljesen fekete és eléggé sűrű az olaj, ráadásul mintegy 1,8 - 2L olaj hiányzik is a motorból. Eddig nem fogyasztotta az olajat és nem is található olajfolyásra utaló jel és mostanában nem is igazán megyek sokat az autóval, a kocsi most májusban lesz 3 éves és össz 135 000 km van benne.
Kérlek adj tanácsot mi lenne a legjobb megoldás?
Nehéz elhinnem, hogy a szakszervizben madárnak néztek és lehúztak 60 000 Ft-al.
Köszi: István

Kedves István!

Lehetetlen kitalálni a történtek alapján, hogy a lehetséges okok közül melyik áll fenn. Vegyük őket sorra:

1. Lehet, hogy tényleg átvertek, és olyan rossz minőségű olajat töltöttek be, amit az autó megevett.
2. Általában nem az új autók eszik az olajat, tehát az, hogy korábban nem ette, nem jelenti, hogy most sem eszi. 2 liter olajfogyasztás 15 ezer kilométer alatt (azaz 1,3 dl/1000 km) pedig nem olyan sok, hogy ne lehetne természetes folyamatokkal magyarázni egy 135 ezer kilométert futott autó esetén.
3. Lehet, hogy nem töltötték fel egészen a maximumig olajcserekor.

Az olaj színével kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy abból biztosan nem fogod tudni megállapítani, hogy lecserélték-e. Sokszor az új olaj néhány kilométer után fekete lesz, ami természetes jelenség. Attól még ugyanúgy használható a csereperiódus végéig. A sűrűséggel más a helyzet. A levélből nem tudom megállapítani, hogy mennyivel sűrűbb a normálisnál, de ha sűrűbb, annak pont hogy csökkentenie kellene az olajfogyasztást, nem pedig növelnie.

Szóval nehéz okosnak lenni ebben a helyzetben. Nyilván a legbiztonságosabb az volna, ha egy másik márkaszervizben ismét lecseréltetnéd az olajat, ráadásul úgy, hogy nézed, mit töltenek bele. Másik lehetőség, hogy megviszgáltatod az olajat egy laboratóriummal. Például a MOL Wearcheck laborja kb. 10-20 ezer forintért elvégez egy alap vizsgálatot, amelyből kiderül, hogy az olaj használható-e még, és ha nem, mi vele a baj. Ezt a szolgáltatást elvileg saját nagy ügyfeleik számára végzik csak, nem tudom, hogy magánszemélyeknek mennyire tudnak segíteni, de esetleg érdemes rákérdezni. Meg biztosan vannak más, hasonló laborok is az országban.

--
Üdv,

Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.