Szelepcsere után kék füst

2011.09.13. 14:14

Kedves Olajdoktor!
Van egy 94-es évjáratú 16 szelepes B Vectrám. Sajnos néhány hete hatalmas baleset érte a motort: az egyik görgő beragadt a vezérműszíj alatt, amelynek következtében mind a tizenhat(!) szelepet, és nagyon sok mindent ki kellett cseréltetni a motorban - nem volt olcsó. Most a kocsi jobban megy mint valaha. Igen ám, de reggel amikor beindítom, az egész környék eltűnik a kék ködben, valamint 300 km alatt elfogy egy liter olaj. Mi lehet a baj? Vigyem vissza a szerelőhöz vagy öntsek bele adalékot? Érdemes még foglalkozni ezzel az autóval a továbbiakban? Előre is köszönöm válaszát!

Kedves Levélíró!

Egy adalék ezen biztos nem segít. Szerintem elrontottak valamit a szereléskor és a tömítetlenség miatt az olaj belefolyik az égéstérbe. Feltétlenül vigye vissza, és javíttassa meg. (Nem Önt láttam szembe jönni ezzel az autóval pár hete valahol Pilisszentlászló környékén? Ott jött szembe egy autó, ami pont így festett. Sajnos a márkáját nem láttam a kék füsttől)

Üdv,

Olajdoki