2012.10.15. 11:46

Van egy BMW 730-asom.

Indításkor hidegen csörren egyet. Amikor beindul, akkor abba hagyja és üzemi hőmérsékleten (uszkve 100 km megyek vele) kigyullad az olaj lámpa, pedig maximumnál van az olajszint.

Az olaj most lett cserélve BMW 5W40-esre.

Mi lehet a baj?

Kedves Érdeklődő!

Bár a jármű életkoráról és állapotáról nincs információnk, valószínűleg ezt a problémát az olaj nem fogja megoldani. Régebbi évjáratú motor esetén, amelyben már jelentősebb kopások is kialakultak, az eredetileg szorosan illeszkedő részek között a kopások következtében megnövekedtek a hézagok, így az üzemi hőmérsékleten hígfolyósabb olaj könnyen el tud szökni ezeken a bővebb réseken és a tömítéseknél. Ennek következménye, hogy lecsökken az olajnyomás és felvillan a lámpa. Visszahűlt olaj esetén az olajnyomás ismét fennáll egészen a következő felmelegedésig.

Hasonló jelenséget okoz a manapság sajnos elég „népszerű”, de korántsem szakszerű tömítéscsere, újrahasznosított, beragasztott tömítésekkel. Sajnos ezt a ragasztót az olaj egy idő után feloldja, ami az olajszivattyú szívótölcsérébe kerülve blokkolja az olaj keringetését, tehát megszűnik az olajnyomás. Ha leáll a szivattyú, elengedi a szennyeződést és újraindításnál a folyamat kezdődik elölről.

Új jármű esetén üzemanyag bekerülésére lehet gyanakodni, ami jelentős motorolaj híguláshoz vezet. A híg motorolaj üzemi hőmérsékleten tovább hígul és alkalmatlanná válik a motor kenésére. A motorolaj viszont egyre jobban szaporodik a karterben és eléri a maximumot vagy meg is haladhatja azt. Ebben az esetben a befecskendező rendszer átvizsgálása szükséges.

Javasolnék egy villámgyors szervizlátogatást, lehetőleg egy megbízható szakszervizbe!

Üdvözlettel

Olajdoki