2013.01.14. 13:43

Tisztelt Olajdoktor!

Hajtómű olajokkal kapcsolatban szeretnék kérdezni. A viszkozitást a motorolajokhoz hasonlóan, itt is megadják, pl. 75W-90. Milyen hatással lehet a hajtómű elemekre (váltó, differenciál mű) az, ha a "hidegoldali" viszkozitást lejjebb visszük (pl. 80w-90 helyett 75W-90 viszkozitású olajat töltünk be), és ha a "melegoldali" viszkozitás feljebb visszük (75w-85 helyett pl. 75w-90-es olaj megy a váltóba?

Első esetben a váltás könnyebb hidegen, második esetben pedig a tartós terhelést jobban fogja a mechanika bírni, vagy káros az, ha az előírt viszkozitás helyett más viszkozitású olajat töltünk be?

És még egy kérdésem lenne: a GL4 és GL5 jelzéshez is mindenféleképpen ragaszkodni kell?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

A hajtómű olajok esetében mindig ragaszkodni kell a gyári előíráshoz. A motorolajokhoz képest itt általában szűkebbre szabottak a lehetőségek. Mivel a hajtóműben a súrlódás nem lehet sem túl kicsi - a szinkronizálás miatt - sem túl nagy - a kopás miatt - ezért fontos, hogy pontosan azt a viszkozitást használjuk, amit a gyártó előírt. Ez hideg és meleg oldalra is igaz. Az API előírásokhoz is pontosan kell ragaszkodni, ugyanis a GL-4 minőségű olaj nem rendelkezik elegendő EP (magas nyomás tűrő) adalékkal, hogy helyt álljon ott, ahol GL-5-ös olajra van szükség, a GL-5-ös olaj pedig színesfém korróziót okozhat ott, ahol GL-4 az előírás. Vannak speciális adalékokkal készült, egyszerre GL-4-nek és GL-5-nek is megfelelő olajok. Azok valóban megfelelnek mind a GL-4-es, mind a GL-5-ös kenési helyekre.

Üdv,

Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.