Az ásványolaj tönkreteheti a turbót?

2014.12.03. 11:59

Tisztelt Olajdoki!

Adott egy '96-os 1.9 TDI VW Sharan (1Z), aminek a motorja 40 ezer km-rel ezelőtt alapos felújításon esett át (adagoló, dugattyú, hajtórúd, csapágyak, stb). Sajnos a költségvetésbe a turbó csere / felújítás már nem fért bele, így a turbófeltöltő csapágyazásánál "kiizzadja" az olajat. Édesapám egy szakértő (?) tanácsára kb 10 ezer km-rel ezelőtt áttért egy nagyobb viszkozitású (MOL Dynamic Turbo Diesel 15W 40) olajra.

Eddigi ismereteim szerint és a tanácsok közt böngészve is erős a gyanúm, hogy ez a fajta olaj ide nem igazán megfelelő, főleg a hidegviszkozitása és ásványi mivolta miatt. Nyilván a legkézenfekvőbb a turbo felújítás lenne, de ez most nem megoldható.

Kérdéseim, hogy egyáltalán beletölthető-e, (rövid távon) károsítja-e a motort (az autóban 390 e. km van, jó lenne, ha még 60 - 80 ezret kibírna) illetve ha véleményed szerint is beletölthető, akkor a gyakoribb utántöltés ellenére is hamarabb esedékes az olajcsere?

Üdvözlettel: Dani

Kedves Dani!

Betölthető, és valószínűleg meg is felel az akkori előírásoknak, de azt tudni kell, hogy a turbonak egy szintetikus olaj a legjobb, mert az áll ellen legjobban a turbóra jellemző magas hőmérsékletnek. A magasabb viszkozitású olajnak legfeljebb az olajfogyasztás csökkentésében lehet szerepe.

A hivatalos adatok szerint az ásványolajat sem kell sűrűbben cserélni, de az biztos, hogy a csereperiódus során gyorsabban hanyatlásnak indul a minősége a gyengébb hő- és oxidációs stabilitás miatt.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.