Gyári olajtól eltérő után újra gyári

2016.12.06. 17:35

Tisztelt Olajdoki!

Ford Mondeo 2001-es évjárat, 1.8 benzin (CHBA) autómba 5W30-as olajat ír elő a gyár. Mivel használtan vettem, fogalmam sincs milyen olaj volt benne. Szervizben 10w40-est tettek bele, ami egy 15 éves autónál indokolt is lenne. Mivel megnövekedett a motor hangja (szelephang) ezért gyanakodtam rá, hogy mégiscsak jobb lenne a gyári 5w30. Ez egy éve van benne, de továbbra is hangosan ketyegő szelephangja van a motornak. Kérdésem: ezek után melyik az ajánlott olaj? Kopott 15 éves motornak jobbat tennék-e, ha a gyáritól eltérő sűrűbb 10w40-et használnám?

Üdvözlettel: Gyula

Kedves Gyula!

Ez nagyban függ attól, hogy az eddigi “élete” során általában milyen olaj volt benne. Ha csak most került bele 10W40-es, akkor valószínűleg még nem kopott hozzá annyira a vastagabb olajhoz, hogy gond lenne az előírt olaj használatával.

Ha viszont az előző tulajdonosa is általában 10W40-est töltött bele, akkor lehet, hogy tényleg van annyira kopott már, hogy a 10W40-es a továbbiakban is jobb választás legyen. A szomorú ebben az, hogy sokszor ha kell ha nem, leváltják az előírt olajat egy vastagabbra, csak azért mert már régi az autó és pont ezzel indítják be igazán a kopási folyamatot. Nekem egy 2006-os Ford Mondeom van, több mint 240 ezer kilométerrel, 5W30-as szintetikus olajjal, és nincs mérhető olajfogyasztás.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.