Olaj-tévhitek?

2017.02.27. 13:13

Tisztelt Olajdoktor,

Legutóbbi válasza (Zsozsónak) miatt merült fel egy kérdés. 2000-res Honda Hr-V ben Castrol Edge 5w-40-es olajat használunk, amikor néhány éve megvettük, 10w-40 es volt benne. A szerelőnk tanácsára használjuk ezt az újat, és kicsit csipegeti.

Egy ciklus alatt, ami kb 15 000 km/év, kell bele tölteni kb 2-3x 1 litert. Ő is a hőmérséklettel, hidegindítási viszkozitással érvel, ezek a szempontok is a "rég elmúltak azok az idők" kategóriába tartoznak? Ennek az olajnak a teljesítménye megfelelő ehhez a motorhoz (1,6, 116LE).

Köszönettel, András

Kedves András!

Az olaj viszkozitási osztálya továbbra is fontos szempont az olajválasztásban. Az említett válaszomban úgy fogalmaztam, hogy nem ez az olajválasztás alfája és omegája, ugyanis a legtöbb esetben a gyári előírások alapján kell olajat választani.

A gyári előírásoknak megfelelő olaj végül viszkozitásilag is megfelelő lesz, mert ha nem az lenne, akkor nem felelne meg a gyári előírásoknak. Ha ugyanakkor több, különböző viszkozitási osztályú olaj is megfelel a gyári előírásoknak, akkor ott van értelme köztük különbséget tenni viszkozitás alapján, ugyanis minél alacsonyabb a téli viszkozitási osztály, annál jobb a hidegindításkori kopásvédelem.

Az Ön által leírt esetben például ez az előnye az 5W40-es olajnak a 10W40-hez képest. A leírt olajfogyasztás egyébként valószínűleg mérsékelhető lenne, ha pontosan kiderítenék az okát, és orvosolnák a problémát. Mert annak az olaj nem okozója, hanem elszenvedője.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.