Iszákos a BMW

2017.10.25. 10:42

Tisztelt Olajdoktor!

Adott egy 2001-es BMW 316ti compact (N42B18A 1,8 benzines) szeretett autóm amit nem kímélve, éves szinten 60-65 ezer km pörög bele országot járva, 50-50% város és autópályán használva.

Motorfelújításon gondolkodom, mert van benne már 293 ezer km gyári bontatlan a motor és olajfogyasztás tekintetében változó típusú olajoknál 650-2000 km(!) közt fogy el benne 1 liter olaj. 5w30 és 5w40-es olajokat használok felváltva. Milyen olajat érdemes továbbiakban használnom, illetve érdemes-e megbontani a motort?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv, Dani

Kedves Dani!

Ami a motor megbontását illeti, az az angolszász mondás jut eszembe, aminek a fordítása az, hogy "ne javítsd azt, ami nincs elromolva”. Biztos szólnak érvek az ellenkezője mellett is, szóval ez nem általános érvényű igazság, csak egy személyes irányelv. Ami az olajválasztást illeti, egy BMW jóváhagyással rendelkező, 5W40-es olajat javaslok, mint például a Valvoline Synpower 5W40.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.