1000 km/2 dl sok vagy még meg megengedhető?

2018.02.14. 12:55

Kedves Olajdoktor,

Van egy 2008-as 1.4-es benzines Hyundai i30-asom. Lassan két éve van a tulajdonomban és jelenleg 104 000 km van benne. Szerintem nagyon jó kis autó. Márkakereskedésből vettem, ahol beszámított autó volt, én vagyok a 3. tulajdonos. Szervizkönyve végig vezetett és az előző tulajtól szinte az összes szervizszámlám megvan.

A gépkönyv szerint az autó motorjának nincs nagy igénye az olaj specifikációját illetően, API SJ/SL, vagy magasabb. A viszkozitást illetően pedig 5w30-at javasolnak. És itt jön a kérdés. A számlák szerint az előző tulajnál már 5w40-et használtak és mikor hozzám került az autó és olajat cseréltettem benne az szerviz ahová vittem szintén 5w40-et tanácsolt. Most Castrol 5w40 van bene.

Következő hónapban lenne esedékes az éves szerviz, maradhat az 5w40 vagy váltsunk vissza a gyári 5w30-ra? Ez azért is lenne fontos mert közben egy kb. 1000 km / 2 dl olajfogyasztást tapasztalok anélkül, hogy az autóból kék füst jönne. Ez sok, vagy még belefér? Félnem kell attól, hogy 5w30-al megnő az olajfogyasztás? Érdemes alaposabban is megvizsgálni a motort? Hengerfej tömítettség stb... Most új szerelőm van, akivel lehet beszélni, de nem akarok okoskodni, mert ez nem az én szakterületem.

Köszönettel, István

Kedves István!

Az 5W40-es viszkozitás beletartozik a gyártó által megengedett viszkozitási osztályok közé, így nyugodtan maradhat benne ilyen olaj a továbbiakban is. A 2 dl/1000 km egyáltalán nem sok. Az olajszint figyelésén és az időbeni utántöltésen kívül nincs más teendő ebben a helyzetben.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.