Modern olaj régi konstrukciójú motorba

2018.11.20. 14:37

Tisztelt Olajdoktor!

Kérdésem tárgya egy benzines 1978-as tervezésű 1983-as gyártású 2.6L-es Mitshubishi Astron 4G54 típusú 8 szelepes motor, ami igen régi konstrukció. Elég széles olajviszkozitást ír a gyártó a külső hőmérséklet függvényében.

Az olajcsere periódusokat próbálom őszre és tavaszra időzíteni, májustól kb Eneos 10W40-es olajat használok, októbertől Total Quartz 9000 5W40-es olajjal járok. Viszonylag rövid városi és 50-100 km-távokat futok, meg is csipeget kb fél litert a 7-8000-es periódus alatt.

A 10W40-es olajjal is nagyon magas a hidegindítás után az olajnyomás, 6-7 bar, üzemi hőfokon alapjáraton 2 bar. Ezért gondoltam télire a vékonyabb olajat. Jó lehet ez az elgondolás a motornak, vagy maradjak a vastagabb olajnál. Tervezhettek-e anno ezeknél a motoroknál abban az időben ilyen vékony olajakkal?

Mindenki ezzel vegzál hogy ebbe jó a grafitos zsír is megmelegítve, kicsapja az olajat, meg túl vékony és nem ken, nem marad meg ahol kellene stb...hiszen még az elektromosság feltalálása előtti a motor konstrukciója . DDDDD

Köszönettel : Imre

Kedves Imre!

Mind a 10W40-es, mind az 5W40-es viszkozitású olaj jó választás ehhez a típushoz. Nem szükséges két különböző olajat használnia, bőven jó bármelyik télire és nyárára is. Az olajfogyasztásra a megoldás az Ön által is említett utántöltés. És nem igaz, hogy bármi jó bele, de tény, hogy sokkal igénytelenebb, mint a mai motorok.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.