Eltérő ACEA-szabványú olajat töltöttek az autómba

2020.03.19. 11:16

Kedves Olajdoki,

Első tulajdonosa vagyok az autómnak, ami egy Renault Megane 2.0 dCi 150LE, 2006-os évjárat, M9R motorkóddal (Nissan alapú motor, láncos vezérléssel). 350 ezer km-t tettem már bele.

A motorral nincs gond, nem eszi az olajat, a 20 ezres olajcsere periódusok alatt jellemzően nem, vagy csak minimálisan kell utántölteni. Ehhez a motorhoz a szervizkönyv alapján 5W40 ACEA A3/B4 passzol, és eddig mindig ilyen olajat is kapott (jellemzően Elf vagy Mobil 1).

A legutóbbi olajcsere után fizetésnél vettem észre, hogy ez alkalommal a (nem márka)szervizben Petronas Syntium 5000 5W30 ACEA C3 olajat töltöttek bele, előzetes egyeztetés nélkül. Kérdésemre a szerviz azt mondta, ilyen idős motornál ezt célszerűbb választani. Ez esetleg magyarázhatja az 5W30-ra váltást, de mi a helyzet az A3/B4 helyett C3 szabványú olajjal?

Okozhat ez problémát a motorban? Cseréltessem le újra az olajat (minimum 7 liter kell bele), vagy nyugodtan megvárhatom ezzel az olajcsere periódus végét? Akkor térjek vissza az 5W40 A3/B4 olajra, vagy ilyen korú járműnél tényleg célszerű a váltás?

Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel, János

Kedves János!

Nincs olyan, hogy idősebb motornál jobb választás lenne egy ACEA C sorozatú olaj, mint egy ACEA A/B sorozatú. Ez nettó hülyeség, a szerelő vagy nem tudja mit beszél, vagy simán hazudik. De nem kell aggódnia, a mai C3 olajok hozzák azt, amit a 2006-os ACEA A/B olajok hoztak, úgyhogy a csereperiódus végéig biztosan maradhat ez az olaj. Csak ne higgye, hogy ez jobb választás.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.