Tényleg kétszer olyan jó a gyári oem?

2021.03.21. 08:48

Kedves Olajdoktor!

Elolvastam már minden cikket, meg végigbújtam a netet, kifolyt a szemem, utolsó mentsvárként írok önnek! Van egy új (haha) 2007-es 2.0 benzines Accordom, melyen az első olajcserét hajtanám végre. A gyári olajszűrő (melyet a Purflux gyárt) 6 ezer Ft, a gyári olaj (melyet gondolom szintén valaki szállít) 20 ezer Ft, ha ezt Eneos ultra 0w-20-szal és pld Hengst filterrel oldom meg, akkor 14 ezer Ft-ból megvan. A váltó olajról inkább már nem is beszélek... Tényleg kétszer olyan jó a gyári oem, vagy én vagyok fele olyan okos mint a többi ember? Egy gyári olajcseréből kijön kettő utángyártott ára!

Hogy is van ez? köszönöm

Kedves kérdező!

Alapvetően igen, a “gyári” ennyivel drágább, miközben azt is gyártja valaki. Az olaj egy “egyértelmű" dolog, hiszen ott specifikációkat ír elő a gyártó és ha az adott olaj annak megfelel akkor az felhasználható. Ezen belül lehet márkát választani a szerelemtől a tapasztalatokig található szempontrendszer alapján.

Én mérnökként a műszaki tökéletességben hiszek a marketinggel szemben. Így olajból bátran válasszon olyat, mely megfelel az előírásoknak.

Attól, hogy nem a “gyári” olajat veszi meg abszolút alhat nyugodtan. A szűrőnél picit más a helyzet. Ott érdemes a gyárit, vagy minimum erős márkanevet használni. (Mann-Filter pl.) Itt nincs más valódi garancia a minőségre, márpedig egy silány szűrő mellett a legjobb olaj sem fog sokat érni műszaki szempontból.

Üdv.: Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.