Túl hamar kéri az olajcserét a Ford

2021.09.10. 14:59

Tisztelt Olajdoktor!

Kérem szíves véleményét, mi vezethet ahhoz, hogy egy autó, jelen esetben egy 2014-es 2.0 TDCI 140 LE Mk4 Ford Mondeo 9500 km-rel és 5 hónappal a márkaszerviz olajcseréje után "Service oil" üzenetet ad.

Használom a járművet kb. 1/3 budapesti, 2/3 autópályás forgalomban. Autópályán viszonylag sokat forog 2700 rpm-en, de 3000 felé kivételes esetben pörgetem. Igyekszem 2000-3000 között tartani a fordulatot, ne kelljen erőlködnie. A DPF pedig panaszmentes. Eddig ezt az autót az utolsó 9000 km-én vezettem. Márkaszerviz cserélte az olajat, kb. 15 000 km-enként, évente, az autó 120 000 km-t futott. Elektronikus szervizkönyv, kiterjesztett garancia, minden hitelesnek tűnik. Eddig sohasem csalódtam az érintett márkaszervizben, -kereskedésben.

Egyszer, utántöltéssel mértem meg az olajfogyasztását, 2,5 dl/7000 km volt, ami szerintem nagyon jó. Hetente legalább négyszer autópálya-használattal legalább kb. 45-50 percet fut, minimum 70 km-t alkalmanként. Igyekszem, hogy ha városi forgalomban kell közlekedni, legalább fél órát fusson.

Az Ön véleménye szerint tényleg reális, hogy ennyi idő után friss olajat kell kérnie? Mi az, ami így pusztítja az olajat? Budapest? A magasabb fordulatszám, sebesség? Konstrukciós vagy egyéb hiba?

Bár fórumokon kerestem, de konkrétan erre a járműre hasonlóan rövid olajhasználatra utaló bejegyzést nem találtam. (Vagy egyszerűen az előző olajcsere során elmaradt a számláló nullázása, esetleg - bár ilyen biztosan nem történik - az olajcsere maradt el? Nem is feltételeznék ilyet.)

Az olajat természetesen megkapja haladéktalanul. De azért mégis... miért kéri? (Nem spórolás miatt, pusztán csak kíváncsiságból kérdezem, hogy mennyi km-t ajánlatos még a kérdéses üzenetet után használni az autót olajcsere nélkül?) Véleményét, segítségét, tanácsait előre is köszönöm.

Tisztelettel: Sándor

Kedves Sándor?

Fura kérdés, de nem lehet, hogy a szerviz állította be a csereperiódus hosszát?

Milyen olaj van az autóban? Ez nem derült ki.

A másik variáció, hogy az indítások számából, a fordulatból a külső hőmérsékletből, az olajhőmérsékletből kalkulált periódus ennyit eredményezett.

A szerviz mit mondott ugyanerre a kérdésre?

Azt nem tudom megmondani, mennyi ideig érdemes így használni még az autót. Ehhez labor kellene. A gyári csereperiódusa 30 000 km. Ezt még ha utántöltésekkel is, de tudnia kell. Nem kell tehát azonnal rohanni, de kérjen egy időpontot, és beszélje át velük, hogy milyen csereperiódust állítanak be.

Üdv.: Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.