Amennyiben EURO-III normás, akkor a regisztrációs adót kell megfizetnie.
A csatlakozás után EURO-III kategóriájú, 1999-ben gyártott 1900 cm3-es dízelautót szeretnék magánforgalomban behozni.
Jól gondolom-e, hogy ekkor az itthon alkalmazott összes megfizetendő pénz csupán a regisztrációs díjban sűrűsödik össze? Jól gondolom-e, hogy ez a fenti esetben 150.000 Ft +ÁFA? Érdemes-e Németországban olyan kocsi után kutatnom, amit az
ottani fogalmak szerint netto áron lehet megvásárolni, vagyis úgy hirdetnek, hogy export ár, belföldre eladáskor +16%?
Megvásárolhatom-e az autót már áprilisban, ha a számlán áprilisi dátum van, de én már májusban hozom be, akkor rám már a csatlakozási utáni törvények érvényesek?
Köszönettel
Szabó József
Tisztelt Szabó József!
Amennyiben a gépjármű motorja valóban EURO-III normás, akkor az Ön által leírt regisztrációs adót kell megfizetnie. ÁFA fizetési kötelezettség nincs.
Az áprilisi vásárlás és májusi behozatallal kapcsolatban, véleményem szerint az ÁFA-t valamelyik országban mindenféleképpen meg kell fizetni. Ennek megfelelően a forgalomba helyezés során bizonyára figyelni fogják a hatóságok, hogy a számla nettó, vagy bruttó összegről szólt az eladáskor.
Javasolom, hogy a problémák elkerülése érdekében a behozatalt az EU-s csatlakozás utánra halassza.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő