Az autók életkori korlátozása február elseje után is fennáll?
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan is van ez az újfajta, 10-es skálás lörnyezetvédelmi besorolás, mely a regisztrációs adónál a fizetendő összeg meghatározására szolgál. Továbbá azt kérdezném, hogy akkor az autók életkori korlátozása február elseje után is fennáll (7év)?
Köszönettel
Palkó Zsolt
Tisztelt Palkó Zsolt!
A gépjárművek környezetvédelmi besorolása - 8 kategóriába a motorjuk alapján történik meg, az alább megküldött táblázat alapján:
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) | A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző |
0 | Katalizátor nélküli, Otto-motoros |
0 | A jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízel-motoros |
0 | ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
1 | Katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros |
2 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros |
3 | az ENSZ/EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I) szerinti jóváhagyási jeggyel ellátott, dízel-motoros |
4 | az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
5 | Tiszta gázüzemű, vagy elektromos meghajtású, illetőleg |
5 | Hybrid (elektromos és Otto- vagy dízel-motoros) hajtású |
6 | Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B elírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros |
7 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel-motoros |
8 | ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott dízel-motoros |
2003. január 1-től kizárólag EURO-III normának megfelelő motorral rendelkező használt gépjárművek vámkezelhetőek a belföldi forgalom számára.
Az évjárati korlátozás eltörlése várhatóan az EU-s csatlakozás után 2004. május 1-től fog megtörténni.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő