Bemutató: VW Polo V - 2009

Ez a vég: kéne egy Polo!

2009.07.31. 11:35 Módosítva: 2009.07.31. 16:02

Elöl a hely tényleg tágas − minden irányban; egyedül magasabb sofőrök térde koccan a középkonzol oldalának. Az új ülésnek kellemesen kemény a tömése, határozott az oldaltartása, és elég hosszú az ülőlapja. Magam mögé viszont rossz beülni, és nem hirtelen rám törő skizofrén félelmek miatt. A hátsó ülőlap túl rövid és túl meredeken emelkedik, ami elég szokatlan és kényelmetlen üléspozícióba kényszeríti az embert. A térdem és a háttámla között vagy kétujjnyi hely maradt, oldalirányban is szellős a hely. Újdonság, de sokat segít a kilátáson és javítja a térérzetet, hogy a C-oszlop első részébe is kanyarítottak egy kis oldalablakot.

Ezt az apró üvegfelületet leszámítva is sok finom, praktikus részlettel kedveskedik a Polo, a tetőkapaszkodót például nagyautósan, rugóval csillapítottan engedi vissza. További figyelmességek a 280 literes, tehát az elődnél tíz literrel tágasabb csomagtartóban találhatók. Ez dupla fenekű, mint egy Bond-bőrönd, a felhajtott lapot pedig megtartja két kis pöcök, így könnyebb alulra pakolni. Ha az emeletre nincs szükség, egy mozdulattal lesüllyeszthető a csomagtér legaljába, ami alatt a pincében még mindig van hely egy teljes értékű pótkeréknek. A csomagrögzítő kampók, a 12 V-os aljzat, az ülőlappal együtt osztva dönthető hátsó ülések már ismert kiegészítők. Nem lehet kellemes megszokni, hogy a perem elég magasra került, súlyos tárgyakat kalapácsvetők lendítésével lehet a csomagtartóba emelni.

A rövid magyar üléspróbán az ötfokozatú váltót végigkapcsolgatva nem tűnt túl pontosnak, de a tapasztalatokat hamarosan ellenőrizni fogjuk egy hosszabb teszt alkalmával, addig a Polo vezetéséről érdemben nem tudok beszámolni. Pedig valószínűleg lett volna miről, mert az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros − tehát meglehetősen egyszerű − futóművet alapjaiban átdolgozta a VW, és kényelmesebb, stabilabb futást ígér. Különösen, hogy a nyomtáv is jelentősen − elöl 29, hátul 30 milliméterrel − megnőtt. Ha pedig a futómű a képességei határára ér, akkor ott a már nálunk is széria menetstabilizáló rendszer, az rendezi a sorokat. A biztonság egyébként is központi kérdés volt az új Polo fejlesztésekor.

Nagyon komolyan rágyúrtak az ütközésbiztonságra, például az utaskabin frontális csattanáskor bekövetkező deformációját 50%-kal csökkentették, az oldalütközésnél ez a fejlődés 20%-os. A cél nemcsak a kategória, hanem az abszolút értékelés egyik legjobb Euro NCAP-töréstesztje − hamarosan azt is meglátjuk, ez sikerült-e. Tovább javítja az utasok védelmét az új, a fejet és a mellkast egyszerre védő, az ülés háttámlájába épített oldallégzsák is.

Ami a motorokat illeti, itt is a manapság divatos irányba tuningoltak a mérnökök: a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt a cél. A benzines kínálatban az alap az 1,2 literes háromhengeres, 60, illetve 70 lóerős kivitelben. Várhatóan a legnépszerűbb az 1,4 literes négyhengeres lesz. A korábban 75 lóerős motor műszaki adataiba mostantól 85 lóerőt írnak. Ebből 3,4 millió forint lesz a legolcsóbb, Trendline változat, amiben első elektromos ablakok, központi zár, szervokormány, ESP, CD-s rádió és négy légzsák kerül.

A legizgalmasabb motornak az 1,2-es, 105 lóerős TSI ígérkezik, ez már tíz másodperc alatt futja a százas sprintet, de áráról még nincs információnk. Dízeles vonalon egy új gép, az 1,6-os, közös nyomócsöves TDI mutatkozik be, mindjárt három teljesítményszinttel: az alap 75 (ez fogyaszt norma szerint 4,2-t), a közepes 90, a csúcs pedig 105 lóerővel. A legolcsóbb dízelért közel 4 milliót kell leszurkolni. Nem olcsó a Polo, de ha a felszereltséget is figyelembe vesszük, akkor már versenyképes az ára, csak a VW − főleg a bevezetésre − nem csinált kicsontozott, lecsupaszított modellt. Persze a versenyképesség is relatív − ezt a Kia Cee'd óta mindenki tudja.

Szavazzon!


Ínyenceknek 7 fokozatú DSG váltó is lesz, aki pedig a fogyasztásra gyúr, annak jövőre érkezik a BlueMotion 75 lóerős, 1,2-es TDI motorral, start-stop automatikával, fékenergia-visszatáplálással, 3,3 literes szabványos átlagfogyasztással és 87 g/km CO2-emisszióval. Mondjuk ezt nem, de a normál tesztautót már nagyon várjuk. Ha menet közben csak feleolyan jó, mint így kutyafuttában, akkor valóra válhat az idénre kitűzött 1000 autó eladása.

Önnek tetszik? Véleményét mondja el blogposztunkban!