Biztonságos gombóc

2009.10.01. 06:49 Módosítva: 2009.10.01. 06:50

A tesztautóban a BMW és a PSA közös fejlesztésű, 150 lóerős, 1,6 literes turbómotorja brummogott. Sok tapasztalatom nincs a turbómotorokkal, de azt tudom, hogy csak akkor húznak rendesen, ha a turbó már tölt. Ennél az autónál azonban sem olyat nem tapasztaltam, hogy nem húz, sem olyat, hogy egy ponton túl sokkal jobban húzna.

A kis egyhatos nagyon sportos, szinte kilövünk a piros lámpánál és autópályán sem kell minduntalan a tükröt vizslatni és lehúzódni a külső sávba. Nem csoda, a gombóctestű papíron is meglepően fürge, 8,9 másodperc alatt van százon és, ha csak egy hajszállal is, 200 felett van a végsebessége.

A sofőrnek persze mindegy, hogy hány száz lóerő és hány másodperc, csak annyit érez, hogy ez a kocsi bizony nagyon jól megy. Ha azt mondják, nincs benne turbófeltöltő, én azt is elhiszem, olyan egyenletesen gyorsult a 3008-as, legfeljebb a fogyasztásán látszott, hogy nem közönséges egyhatos, hiszen városban azért megivott 10 liter benzint 100 kilométeren.

A 3008, bár a hasa magasabban ül, mint az átlagos személyautók hasa, valójában nem terepjáró, már csak azért sem, mert nem négykerék-meghajtású, csak az első két kerekét hajtja. Ennek ellenére nem volt semmi gondja, mikor Pismányban kellett felcaplatnia egy meredekebb, rossz minőségű földúton.

Ilyen körülmények között már egy kicsit rázott a futómű, de azt hiszem, ez megbocsátható, főleg annak fényében, hogy aszfaltúton mennyire kényelmes a Peugeot. A 3008 futóművének nagyon jó a csillapítása, nem érezni benne az útegyenetlenségeket. Mivel a futómű még halk is, és a motor hangját is visszafogták, a kocsival még autópályán is nagyon kellemes az utazás, merem ajánlani többgyermekes anyukáknak, akár hosszabb távra is.

És akkor a többrekeszes csomagtartót még nem is említettem. A 432/512 literes csomagtér bőséges, praktikusságát azonban nem csak a mérete, de a könnyedén fel-le mozdítható lap is adja, melynek segítségével kedvünkre állíthatjuk be a csomagtartó megosztását. Szintén jópofa a két részben nyíló ajtó, melynek alsó részét akár piknikasztalkának is használhatjuk, ha egy parkolóban megállunk enni-inni valamit egy hosszabb út során.

Nem olyan nagy kívül, mint amilyen tágas belül. Kényelmes és praktikus, szép, biztonságos és biztonságosnak is érződik. Csöndes, mégis dinamikus a 3008. Ez mind nagyon fontos szempont a vásárlásnál, van azonban egy olyan szempont, mely talán fontosabb az összes eddig felsoroltnál. A 3008 összeszerelési minősége egészen kiváló.

A Peugeot 3008

  • 2250
    valahol a kettő között
  • 910
    férfi autó
  • 665
    női autó

Ahogy az ajtókat nyitjuk, zárjuk, ahogy megfogjuk a kormányt, vagy a váltókart, minden pöpec, minden minőségi. Miközben megyünk, semmi nem zörög vagy lötyög, épp ellenkezőleg, az utastérben egy nem odavaló pisszenést sem hallani, és ez teszi annyira vonzóvá a 3008-at. Végre egy igazi francia autó, mely a dizájn és a kényelem mellett a precizitás báját és a megbízhatóság ígéretét is magában hordozza. Engem meggyőzött.