Mit mond erre egy mondeós?

Teszt: Hyundai i40 CRDI LP - 2011.

2012.03.20. 06:11 Módosítva: 2012.03.20. 10:46

Adatlap Hyundai i40 Life 1.7 CRDI LP - 2012

  • 1685 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 116 LE @ 4000 rpm
  • 260 Nm @ 1250 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.9 másodperc
  • Végsebesség:
    190 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 6 840 000 Ft

Pár nappal később aztán András összegezte a tapasztalatait. Bevallotta, hogy meglepődött az i40 méretén, valami kisebbre számított, pedig a Hyundai gyakorlatilag ugyanakkora, mint a Ford. Talán hátul nagyobb hajszállal a Mondeo, de mindkettő hatalmas. A csendessége és a vibrációmentessége is pozitívum, persze ez még egy új autó, a Mondeón pedig már érezhető volt, hogy kezdenek a motortartó bakok kicsit elfáradni.

Még egy furcsa tapasztalat: a Ford motorja 140 lóerős, azaz huszonöttel erősebb az i40-énél. Mégis annyira jó a gázreakciója, hogy miután András visszaült a Mondeóba, kétszer is megnézte, nem hagyta-e behúzva a kéziféket. Egyébként a Hyundai tényleg meghökkentően jól reagál akár ezerötszázas fordulaton is, a parkolóház meredek rámpáján zokszó nélkül megy fel kettesben. Ez persze csak érzet, padlógázas gyorsulásban a Mondeo jobb. Az i40 viszont mindehol eljárt 6,5 literrel, igaz, a Ford is elvan hét alatt.

Andrásnak a Hyundai kormányzása is tetszik, viszont itt rögtön a rádió kezelőgombjaira tereli a szót: a hangerőpöcök neki nem jön be, a Ford billenőgombkait jobban szereti. És persze ismét a kék műszerfalvilágítás kerül elő, ez továbbra sem jön be. Viszont a felszereltséggel elégedett volt, neki csúcsfelszereltségnek tűnt, de elárultam, hogy a sávtartó kütyüktől a bőrig, meg az üvegtetőig azért még van mit megvenni az i40-hez. Mindenesetre neki így sem volt olyan érzése, hogy akar csinálni valamit, és azt nem lehet, minden fontos gomb megvolt a kocsiban. A hangcucc is rendben volt, bár az iPhone-t nem csatlakoztatta hozzá, mert így is hamar lemerül.

Hogy kellene-e? Elsőre igent mond, de aztán elárulom: az i40 ugyanannyiba kerül mint egy Mondeo. Nemrég még határozottan drágább volt, pont az  előző  összehasonlító  tesztünk megjelenésekor vitték lejjebb az árait. Így kicsit már más a helyzet, hiszen az 115 lóerős i40 gyakorlatilag annyiba (6,8 millióba) kerül a legolcsóbb verzióban (Style), mint a hasonló Mondeo 1.6 TDCi, ugyanennyi lóerővel.

Miután ezeket tisztáztuk, András határozott nemmel válaszol. Bevallja, azért nem adna plusz pénzt, hogy mondjuk egy Audiban üljön, a céljaira tökéletesen megfelel a Mondeo is. Mindkét kocsi tetszik neki, ám ha ez az ábra az árak között, biztosan a Fordot választaná. Egyszerűen azért, mert a Ford egy erősebb brand a szemében.

Mit lehet erre mondani? Hogy a Mondeo régi típus, az i40 meg új? Vagy hogy amikor a Hyundai a flottaüzemeltetőknek adja el a kocsit, más árlista lép érvénybe? Netán hozzuk fel a Hyundai mellett, hogy nincs kilométerkorlátozás az ötéves garanciához (a Mondeóé is ötéves, de 150 ezres futáslimittel)? Nem tudom. Egy biztos: eddig még mindenki meglepődött, amikor megtudta az i40 árait, beleértve  engem  is. Talán mert arra számítottunk, hogy valami jó lesz, olcsón, ahogy az i30 első generációjánál. Aztán kiderült, hogy az i40 csak jó, és mindenkinek az lett a véleménye: jó autó már van elég. Nem mintha engem befolyásolna, mennyit adnak el belőle, ez legyen az importőr dolga.

Szavazzon!

Ettől függetlenül a 115 lóerős motorral nem írnám le az i40-est, mert toronymagasan ez a legversenyképesebb verziója, ha az ember nem automata váltósat szeretne. Azok számára is érdekes lehet, akik a benzinest vennék, és nem csak azért, mert lényegesen takarékosabb. Hanem azért mert jobb, mert veszi az adást, hogy mit szeretne a vezető. És ez manapság nagy kincs.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Totalcar értékelés - Hyundai i40 Life 1.7 CRDI LP - 2012

Nyilván az i40 kombi praktikusabb, mint a szedán, de ez minden más típusra is igaz. A karosszéria egyetlen hátránya a rossz kilátás, amúgy kényelmes és tágas, a csomagtartó megfelelő méretű. Vagyis gond egy szál sem, ahogy a minőség is rendben van. A legkisebb dízelmotor kellemes meglepetés, kivételesen jól reagál alul is a gázadásra, rugalmas, csendes, jól fogyaszt, és nincsenek turbólyuk-problémái, mint az erősebb, 136 lóerős változatnak. A kisebb teljesítmény legfeljebb autópályán tűnhet fel, de úgyis olyan drága manapság, ha letraffipaxolják kétszázzal az embert.

Népítélet - Hyundai i40