Ne ezen spóroljon!

Teszt: Volvo XC60 Momentum D4 aut. - 2012.

2012.06.15. 06:12

Adatlap Volvo Xc60 Momentum D4 aut. - 2012

  • 1984 cm3-es,soros 5 hengeres dízel
  • 163 LE @ 2900 rpm
  • 400 Nm @ 1400 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 11 210 000 Ft

A formáról eleget ömlengtünk már, tényleg pompás; minden görbületét, hajlatát imádatom övezi mindörökké. Hely is van, az épp elégnél másfél számmal több, az ilyesmire nem lehet panasz egy Volvóban, főleg, ha ekkora. Az XC60 az optimális Volvo-méret. Ennél nagyobb nem kell: már a szalonban belelátjuk a két gyereket, a bobtailt, a strandlabdát, meg a szörföt. Akár egyszerre is. Az összevissza hajtogatható ülésekkel extrém hosszú és méretes dolgok szállítása sem akadály, de alapból is fél köbméter a csomagtartó, illetve a csomagtartó roló alatti része. Lábtér, fejtér, minden bőséges, a puha műszerfalba második ujjpercig süpped a kezünk, a vízesés-konzol is úgy jó, ahogy van. Főleg BMW módra befordítva vezető felé, úgy is, mint driver's car. Még fekete műanyagból is, hát még szálcsiszolva, vagy Riva jachtokat idéző uszadékfából.

A biztonsági és kényelmi extrák annyira elkényeztetnek, hogy napokig tart visszaszokni a rendes autóba. Megszoktam, hogy ott a BLIS, ami figyeli a holtteret, meg a gyalogosvédő radar, ami egy egység a követős tempomattal. Ez az autó se itt vérzett el, hanem a spóroláson. Ne spóroljon, ha XC60 a vágya!

Az alap, szövetes székkel nem voltam kibékülve. Először is büdösre izzadtam magam a szövetkárpitban, másodszor egyszerűen nem tudtam jól beállítani. Tekergettem, csavargattam, de nem hozta a megszokott Volvo-élményt, amihez annyira ragaszkodtam, amikor volt szerencsém egy S80-nal járni hosszabb ideig. Talán a teszt utolsó napján csillant fel a remény, mert addig csavargattam a középső háttámasz gombját, amíg nem kellett folyamatosan fészkelődnöm, de az emlékeimben nincs meg az otthon kuckója-érzés.

A hifi gyatra. Sose gondoltam volna, hogy ezt egy Volvóval kapcsolatban leírom, de most le kell. Puffog, sok a mély, sok a magas, nincs közepe. Kár érte, mert a Volvo-termékélmény elválaszthatatlan része a jó a hifi. Kárpótlásul nőtt egy USB csatlakozó a könyöklő alatti rekeszbe, közvetlenül a félkilós, jéghideg távirányító mellé, melynek esztétikája önmagában birtoklási vágyat kelt az egész autó iránt. Ha régebbi, AUX bemenetes Volvóból ül át, semmi gond, a régi audio in is megmaradt, nem kell kábelért szaladgálni.

A spórolás áldozata lett az első parkradar is, enélkül eszébe ne jusson XC60-at venni. Soha. Tilos! A forma és a magasság miatt esély sincs látni, mi történik az ormok alatt, külön vicces, hogy követős tempomat bezzeg van, meg gyalogosfigyelő, meg helyettünk vezet, de elvérzünk az első beton virágládán. Ez milyen már? Parkradar. Előre. Kell.

A navi kibabrált velem, de rendesen. Nagyjából tudtam, melyik környékre megyek, csak a pontos utcát nem. De voltam már ott, tudtam, hogy a közelben vagyok, furcsa is volt, hogy öt kilométerrel riogatott. Erre mit csinál? Egy bal kanyar helyett jobbra fordít, a párhuzamos alárendelt úton végig jobbkezeztet, majd egy fordulóval keresztezem magamat, és egy mellékutcán ismét jobbkezeztetés két kilométeren át, ezúttal már a jó irányba. Pedig csak simán balra kellett volna fordítani.

Tehát ebben a cikkben az derült ki, mit rendeljen meg, ha XC60-at óhajt: a rendes hifit és az első parkradart. Boldog lesz vele. A kézi váltót felejtse el, jó ez a Geartronic. A dízelmotoros XC60 belépőára 9,47 millió, ezt felejtsük is el. Az egy számmal nagyobb motoros, de még mindig fronthajtású D4, Momentum felszereltséggel 10,46 milliótól indul. Ebben ültünk mi.

Erre jön aztán némi extra, hárommillióért: automata váltó, biztonsági és téli pro csomag, business 2-3 csomagok, ezekből lesz az igazi volvóság. Így együtt az egész 13.66 Millió. De tudjuk, mik azok, amiket még feltétlenül meg kell vásárolni, hogy igazán boldog legyen, nézzük, mennyibe kerül valójában egy XC60.

Szavazzon!

Még 80 ezer lett volna a parkradar előre is, a Premium Sound 150 ezer a Business csomag megvásárlása után (ami ugye ebben a hárommilliós kupacban megvolt). Ha eleve a Summumot vesszük, abban a félbőr is benne van, onnan már csak 465 ezerre lesz a teljes bőr, ami a Momentumtól még szűk millió: 965 ezer. Ebből a Volvóból tökéletes autót csinálni további 1,195 millióba került volna, úgy lett volna összesen 14,85 millió. Ha eleve a Summumot vesszük, ugyanezzel a motorral és fronthajtással, az 11,64 millióról indul, ezekkel az extrákkal, bőrrel, rendes hifivel, parkradarral együtt 15,2. Ne ezen a 400 ezren spóroljon.

Totalcar értékelés - Volvo Xc60 Momentum D4 aut. - 2012

Kicsivel 15 millió alatt is meg tud állni az XC60-azás, de kicsit túllógva, értelmesebb, az autót élhetővé tévő extrákkal sokkal boldogabb lesz vele. Mert boldog lesz vele, az biztos.

Népítélet - Volvo Xc60