Ebben még van anyag...

Megvolt: Chevrolet Cruze Station Wagon 1.4 Turbo Ecotec LTZ+

2012.11.12. 05:42

Adatlap Chevrolet Korea Cruze LTZ+ - 2012

  • 1364 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 140 LE @ 6000 rpm
  • 200 Nm @ 4900 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • 5 704 000 Ft

Többnyire klíma nélkül mentem vele, bár esőben néha bekapcsoltam, mert feltűnően hajlamos volt a párásodásra az utastér. Az eső nélkül az sem derült volna ki, hogy a Cruze esőérzékelős ablaktörlője mennyire jó, kérném a francia gyártókat, kezdjék el vizsgálni, hogy a francban lehetséges ez, miközben ők tizenöt év alatt sem tudtak összehozni egy normálisat. Miközben akkoriban jókat röhögtek a Daewoo-n, akik mindenféle Racerek, Nexiák és Esperók gyártásával küszködtek.

Gondolom, ma már nem röhögnek.

A félig-meddig csalódást keltő fogyasztásán kívül azonban teljesen elégedett voltam az 1,4-es motorral, mert remekül vezethető. A már emlegetett nyomaték 1850-4900 között végig megvan, de már ezeröttől egész használható a motor, ami így a hatos váltóval azt jelenti, hogy kevés kapcsolással is boldogul az ember. A gázadásra jól reagál, a gázelvételre már kevésbé, ha jobban meghúzatjuk a motort, akkor felkapcsoláskor ostobán tovább bőg , de ez amúgy sem hétköznapi használat. Mindenesetre a jól megtermett Cruze így 9,5 alatt megfutja a százat, ami már messze jobb az átlagnál. A váltó elmegy, pontos, de gyors kapcsolásnál hajlamos kicsit akadozni.

Nekem tetszett a futómű is, elég agilis, tényleg azt érzi az ember, hogy a kocsi ott van az úton, bár ennek az az ára, hogy kicsit zötyögősebb, ha egy átlagos magyar úton haladunk. A fék kiváló, hozza amit kell, az ESP-t már a klímátlan, 3,6 milliós mezítlábas Cruze kombihoz is alapáron adják.

Szavazzon!

Végre megszűnt az a rettenetes állapot, hogy a Cruze-t épelméjű összegért nem lehet normális motorral megvenni, mert eddig valójában a kétliteres dízel ért valamit, a többi felejtős. Az Opeltől átvett 1,4-es turbómotor az egyetlen olyan, amit benzinesből megvásárlásra alkalmasnak tartok. Főleg a kombihoz, amit elvileg néha rendesen megpakol az ember. A kombi, mint autó kifejezetten tetszik, bár nem nyújtja a hasábautók végtelen rakodhatóságát, azért átlagos családi használatra tökéletesen megfelel. Mondom, nem csúcsmodellként, hanem egy közepes felszereltséggel simán bevállalható egy fapados európai helyett – itt még nem feltűnőek azok az fícsörök, amiket az elején felsoroltam, mivel többségük egyszerűen hiányzik belőle.

Totalcar értékelés - Chevrolet Korea Cruze LTZ+ - 2012

Remek alapjármű: hatalmas karosszéria, közepesen jól használható kombi, agilis, kissé feszes futóművel. A Cruze Station Wagon elég nehéz, bár tény, hogy az 1,4 literes benzines turbómotor jól elbír vele, de ennek az árát megkéri a benzinkúton. Mindezek mellet is ez a legjobb benzinmotor hozzá. Megéri az árát, ha az ember kerüli a csúcsváltozatot: ennél már kicsit sántítanak az extrák.

Népítélet - Chevrolet Korea Cruze