Papa, mama, gyerekek

Megvolt: Ford B-Max 1.5 TDCi - 2013.

2013.04.02. 09:50

Adatlap Ford B-Max Titanium 1,5 TDCi - 2013

  • cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 75 LE @ rpm
  • Nm @ rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    16.5 másodperc
  • Végsebesség:
    157 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.8 l/100km

Aztán a mérnökök szépen kihozták a dologból a legtöbbet. A gázpedált úgy hangolták, hogy a pedálút első felében nagyon érzékeny, de nem is történik sokkal több, ha padlózzuk. Ettől aztán aki nem siet, úgy érzi, hogy a kis motor a 190 Nm-rel bizony becsületesen teljesít, van egy kis dízel kerregés, de soha nem zavaró. Ha persze hirtelen bizonyítani akarunk a városi most mutasd megben, lebőgünk, mert a kasztni bizony 1307 kiló, a fizika meg könyörtelen. Ha viszont arra akarjuk használni, amire való, nem leszünk csalódottak. A fogyasztás pedig egyszerűen bravúros. Nekem a teljes tesztre 4.4 liter jött ki száz kilométerre, ezzel az általam tesztelt összes autó között csúcstartó, beleértve a hibrid Lexus CT200h-t is. Folyamatos haladáskor, a szabályokat betartva 4 liter közelébe ereszkedik, ezzel a hatótávolság bőven ezer kilométer felett van. Elfelejtjük, melyik oldalon kell tankolni. Az ötfokozatú váltó pedig tökéletesen elég, mert nagyon jól van áttételezve. Soha nem éreztem hiányát egy hatodiknak.

Sajnos a futómű valahogy nem sikerült. Nem rossz, jól is fordul az autó, noha nem úgy, mint egy Focus, de semmiképpen sem rossz. Viszont ehhez a alig 170-es végsebességhez nem kellett volna ennyire kemény futómű. Aki ezt a motort választja, nem lesz a pályanap ördöge, ennyire azért nem kell félni a jávorszarvas teszttől sem. Erős kanyarstabilizátorokkal, feszes csillapítással keseríti meg a kellemes, spórolva autózást. Durvákat döccenve városozunk, felnagyítja az összes kis gödröt, egyenetlenséget.

Most pedig lépjünk öt lépést hátra, és nézzük meg, milyen autó a Ford B Max 1.5 tdci. A forma trendi. Nekem a motor nagyon tetszett, a futómű kevésbé, de élhető. A B oszlop elhagyása szinte csak öncélú poén, ami nem nagyon hoz előnyt, a hátsó tolóajtó talán többet, de kissé nehézkes a használata. A belső tér a Fiestáénál nagyobb, magasabb, jobban is pakolható, de egy Focus kombi azért ilyen szempontból jobb választás. Sajnos ahogy az árak is beúsznak a képbe, a B Max elveszti a talajt a lába alól. Ezzel a kis dízellel picit ötmillió fölé csúszik a Titanium felszereltség, amely szinte forintra azonos a Focus Trend Plus 1.0 Ecoboost benzinessel, és mindössze pár százezerrel drágább a Focus, ha az 1.6-os 95 lovas dízellel kérjük. Számomra a Focus jobb választás - nagyobb, komolyabb autó.

Ha pedig a konkurenseket is megnézzük, szinte mindenkinek hasonló felszereltségű kínálata van ebben az árkategóriában, de egy Skoda Octavia bizony sokkal nagyobb. A kombi Opel Astra dízel közel azonos felszereltséggel már drágább háromszázzal, de erősebb is. Ha kisebb benzinmotorral rendeljük, akkor meg olcsóbb kétszázezerrel. Ezek a modellek családi autónak jobbak, nagyobbak. Nagyon nehéz érvekkel alátámasztani a B Maxot, akár a belső konkurensek, akár a külsők ellen.

Kérhetném ezt a motort egy Focus kombiba szerelve?

Totalcar értékelés - Ford B-Max Titanium 1,5 TDCi - 2013

Nem rossz autó, de ez az ajtó ötlet kicsit megdobja az árát, ráadásul túl sok haszna nincs. Az 1.5-ös motor nagyon takarékos és racionálisan szemlélve bőven elég is. Nagyobb a Fiestánál, de jóval kisebb a Focusnál és egy kicsit drágább is. Ennyi pénzét sok jobb választás van a piacon.

Népítélet - Ford B-Max