Itt van Magyarország legnépszerűbb kombija

Használtteszt: VW Passat 2.0 PD TDI – 2006.

2015.04.11. 06:36 Módosítva: 2015.04.11. 09:08

Egy évtizede mindenki odavolt érte. Aztán persze kiderültek a disznóságok. Az emberek többségében még az előző széria „kimegyünk vele a világból karbantartás nélkül” legendája élt, így sokkoló volt az érzékeny (és mint később kiderült, nem is túl tartós) PD TDI technika találkozása a silány gázolajjal, és a nem feltétlenül betartott karbantartási ciklusokkal. A forgalomba helyezési statisztikák alapján szeretjük használtan behurcolni az országba a típust, nézzük, milyen használtan.

Népítéletben igencsak megosztó a megítélése, jól látszik, ahogy szaporodnak a kilométerek, az olvasók hogy jutnak el a „Tökéletesség”-től a „Német ipari hulladék”-ig, ahol az újjonan vásárolt kocsiban 100 ezer kilométeren belül gyakorlatilag a fél kocsi tönkrement. 

Talán csak véletlen, de a kipróbált példányban a rosszhírű PD-elemek elpusztulása egyelőre nem fenyeget. Egyfelől a kocsiban, a Magyarországon forgalmazottak többségével ellentétben tényleg annyi kilométer (132 ezer) van, amennyi az órájában. A másik pozitívum, hogy nem a Siemens-féle befecskendezőrendszer van az autóban, hanem BOSCH (ez a a BMP-s motorkóddal kezdődőekben van így), és ez nem annyira hajlamos bedögleni. Egyelőre a többi közismert jelenség, mint például a olajszivattyút hajtó tengely elkopása, se jelentkezett. Viszont a 300 ezer felett futott példányoknál számolhatunk ilyesmivel.

A kocsi alapvetően ridegtartáson van, nem törölgetik át minden mosás után szarvasbőrrel. Néha nem ártana, mivel a környéken nagyon kemény a víz, mosás után szinte azonnal megjelentek a kis foltok. A kocsi majd' 10 éves, de ez alig látszik rajta. Kívül leginkább a krómozott díszlécen látszik a kor, egy ilyen elem olyan 10 ezer forint körül van a Totalcar Áruházban. A beltér is csak pár helyen van megkopva, mint például a lámpakapcsoló, amiről egyszerűen lekopott a szín, vagy a könyöklő alatti fedél fogója, ahonnan lassan foszlik le a műkróm.

Az ajtón ott a korabeli autók rákfenéje, gumírozott fogantyú. Abban az időben szinte minden gyártó belefutott a hibába: megpróbáltak puha fogású fogantyút készíteni. Ez sikerült is, de így tíz év után a vezetőoldalon már mind úgy néz ki, mintha macskák marcangolták volna. Egyszerűen nem bírják az izzadt, tapadós kézzel való fogdosást, és szétmállanak. Más semmi nem utal a korára, és a szervizszámlák is a kevés futást igazolják.

Műszaki szempontból egyben van, a kötelező körökön kívül csak a futóműben kellett szilenteket cserélni, a magyar utak gyilkosak tudnak lenni. Az autó a kezdeti korszakból van, 2006-os születésű, de a jelenlegi tulajhoz csak 2009-ben került, információim szerint korábban állítólag az olasz utakat rótták vele. A kocsiban háromévesen 70 ezer kilométer körül volt a vásárláskor, az eltelt 6 év alatt ugrott bele a még 60 ezer, így láthatóan nincs agyonhasználva.

A nálunk megszokottal ellentétben a Passat második kocsiként funkcionál, az elsődleges jármű itt egy VW Caddy teherautó, amivel a cég szállításait is intézik. Igaz, ez azt is előrevetíti, hogy ha valamiért a szolgálati furgon valamiért nem elérhető, a szükséges fuvart a kombival kell teljesíteni, ami látszik is a csomagtér szélén, számos karcolás formájában. Azért ilyenkor is vigyáztak a beltérre, így a kárpitokon nincs nyomuk az alkalmi fuvaroknak.

A dobozos 3,2 köbméteréhez képest a Passat 1,78 köbmétere jóval kevesebb, de azért a normál szállításokat nézve bőven elég volt, és a fő konkurens Mondeót még meg is veri pár századdal. Egyébként a Datahouse adatai alapján nem csak csomagtérben, hanem új- és használtautó eladási darabszámban odavert a Fordnak az elmúlt 10 évben.

Ez nem eladó, de a használtautós oldalakon a legolcsóbb ilyen felszereltségű autó jelenleg 1.4 millióba kerül, ismeretlen kilométerállással és bevallottan megtörve. Másfél körül indulnak a nem annyira körbetört, de dupla annyit futott 140 lovas kombik. Gyengébb motorral pár százassal olcsóbbak, míg az egy szál benzinest 2,3 millióért mérik.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.