Ezt valahogy mindenki szereti

Volvo XC60 D5 AWD R-Design – 2017.

2017.06.27. 06:03 Módosítva: 2017.08.30. 12:09

Adatlap Volvo R-Design D5 AWD - 2017

  • 1969 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 235 LE @ 4000 rpm
  • 480 Nm @ 1750 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.2 másodperc
  • Végsebesség:
    220 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 15 875 000 Ft

Eddig azt hittem, hogy ezeket az új Volvókat mindenki a burzsuj hippi nappalibelsővel kéri, de az R-Design fekete bőr és fém kombinációja jó megoldás lehet azoknak, akik fiatalosabbnak érzik ezt a színvilágot. Bárhogy is, a teljes nyitható panorámatető egy hatalmas bónusz, ami képes még a sötétségből is levegős teret csinálni anélkül, hogy hátul kimászhatnának a gyerekek. Vagy éppen a felnőttek, mert vannak olyan barátaim, akik simán.

Persze leginkább azért jó ezekben az új Volvókban tanyázni, mert a félig önvezető funkcióknak hála, jobban ki lehet élvezni az ott töltött időt, mint korábban bármikor. Igaz, jogilag végig mi maradunk a felelősök a robotok ügyködéséért, de ideális körülmények között a Pilot Assist azért elvisz A-ból B-be az autópályán százharminccal, még akkor is, ha néha bele kell nyúlni egy kicsit a sávváltások miatt. Ám mivel sajnos nem tökéletes sem a rendszer, sem a magyar autópálya-hálózat felfestése, engem még mindig jobban lefáraszt, ha a robot hibáira kell ügyelnem, mintha én vezetnék, úgyhogy a legtöbb esetben csak az adaptív tempomatot használtam. Ez gyakorlatilag a Pilot Assist kormányzás nélkül, és tényleg remek dolog, akár a pályán, akár a körúti dugóban, akár a budai alsó rakparton.

Egész érdekes tapasztalat, hogy mennyivel több idő jut fontos gondolatokra így, ha az autó kezeli helyettünk a két pedált ilyen unalmas helyzetekben, miközben a kezünk szinte rutinból tekergeti a kormányt. Ezzel persze nem azt sugallom, hogy innentől lehet bambulni. Az XC60-ban ugyanúgy figyel az ember, csak sokkal kevésbé ideges. Ha pedig esetleg mégis lankad a figyelem, az autó éber, és teszi a dolgát. Észreveszi a gyalogost, fékez, megakadályozza a ráfutásos baleseteket, közben pedig még a kormányt is visszahúzza, ha rossz pillanatban kezdünk előzni.

Az, hogy az autó érezhetően belenyúl és eltekeri a kereket, elsőre furcsa érzés, de minden ilyen biztonsági lépés felülírható egy padlógázzal vagy hirtelen kormánymozdulattal, a menürendszerben pedig ki is kapcsolható az összes. Ám kár lenne lemondani mindenről, amit a Volvo oly sok évnyi munkával összerakott. Az XC60 nyilván azért 1,8 tonna, mert van benne szupererős acél és légzsák is dögivel, de ezek a kamera- és radaralapú védőangyalok épp azért vannak a helyükön, hogy a fém és a légzsákok is a gyári helyükön maradhassanak.

És hogy milyen vele elmenni a vidéki nyaralóba? A pályán ragyogóan hasít, városban nagyon könnyű vezetni, a kanyargósabb utakon pedig az is megvillan, milyen remekek a fékek. Ha pedig letérünk a betonról, a légrugós rendszer egy pillanat alatt megemeli az autót, és bár a lengőkarok ettől még alacsonyan maradnak, én mentem vele olyan úton, ami a Bükki Nemzeti Park szerint csak saját felelősségre járható még nyáron is. Gond nélkül. Az XC60 ilyenkor 11 km/h-ra fékezi magát hegynek le, kivéve persze, ha ez indokolatlanul lassúnak tűnik a vízmosások közt, és adunk neki egy kis gázt.

Ami az ilyenkor elvárt praktikumot illeti, hátsó üléssor gombnyomásra lehajlik, a csomagtérfedél szintén elektromos, ebben az állapotban pedig nincs az az elütött szarvasbika, amit el ne nyelne kényelmesen a hátulja, a lopott tűzifa mellett. Bár személy szerint maradok a sportos kombik és fordulékony ferdehátúak kitartó rajongója, ha már ez kell a világnak, a Volvo középső SUV-ja tényleg kellemes mindenes. A parkolás miatt meg izguljon, akinek nem adatott ekkora hasmagasság.

Totalcar értékelés - Volvo R-Design D5 AWD - 2017

A Volvo XC60 a jelenlegi piac talán legbiztonságosabb autója úgy, hogy közben nem rossz vezetni sem. Sportos helyett inkább kényelmes és nagyon könnyen kiismerhető, emberközpontú belterének hála pedig tényleg jó benne ülni. Persze túl nagy, de ez egy ilyen műfaj.

Népítélet - Volvo