Deutsche Welle - fel kell nőni hozzá

2008.05.26. 00:56

Adatlap Audi Allroad Quattro 3.0 V6 Tdi Dpf Tiptronic - 2006

  • 2967 cm3-es,V 6 hengeres dízel
  • 233 LE @ 4000 rpm
  • 450 Nm @ 1400 rpm
  • 6 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.8 másodperc
  • Végsebesség:
    230 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • 15 952 000 Ft

Nagyon megörültem a ténynek, hogy az autót kölcsönző DS-CAR nem egy minden létező extrával felszerelt csúcsmodellt adott gyenge 90 kilóm alá, hanem relatíve középszerű, őszinte autót. Volt ugyan tempomat és elektromosan állítható fűthető (sport – lol) ülés, automatikus csomagtérajtó és a fent említett bőrkormány, nem volt azonban navigáció, sem tolatókamerás Parking System Advanced.

Nem az év meglepetése, hogy hely van, elöl-hátul bőségesen. Jól is néznénk ki, ha 2833 milliméteres tengelytáv miatt egymásba érne az utasok szemöldöke, vagy nyavalyognának, hogy nincs hová rakni a lábukat. Még hátul középen is van hely, igaz, nem ez a nyerő a kétkaros könyöklő miatt, de kibírható. Saját 189 centiméterem mögött annyi helyem volt, hogy még két doni kozák is kalinkázhatott volna előttem. Leizzadni nem fognak, hátra is jutott szellőzőrostély mindkét irányba.

Az elektromosan állítható deréktámasz és a tág határok között mozgó vezetőülés adta lehetőségeket kihasználva mindenki megtalálja helyét. Az összeszerelés minőségéről szóló legendákat sokáig fenntartásokkal kezeltem, amikor azonban láttam, hogy a műszerfal sarkánál hogyan találkozik három, különböző formájú és anyagú elem, el kellett ismernem a vereséget. Amit azonban nem tudtam megemészteni, az a már szemre is kétes anyagú, klasszikus kályhaezüst műanyag, amiből jutott bőven a műszeregység köré és a középkonzolra is.

Minden leendő vásárlónak azt javaslom, ha mást nem is, másfajta műszerfaldekort mindenképpen ikszeljen az extralistán. Ezen kívül a többi felhasznált anyag kellemes tapintású, még a nem sűrűn taperolt helyeken is. A műszerfal tetejének puha, rücskös burkolata pedig nem tükröződik a szélvédőben. Az MMI kezelése némi technikai fogékonysággal egy nap alatt megtanulható, onnantól egyszerű kezelni, az autó összes rendszerét ellenőrzésünk alatt tarthatjuk.

Mindössze egy apró és egy komolyabb hibát véltem felfedezni működésében. Az első, hogy a menüpontok között meglehetősen nyugdíjasan mozog, a másik, hogy bizony le kell venni a szemünket az útról, szinte minden esetben. Mentségére legyen mondva, a német prémiumkonkurensek ilyen rendszerei (és most nem az opcionális HUD-ra gondolunk) is ilyenek. A kétzónás klíma szellőzőerejének megváltoztatása például jó pár másodpercet vesz igénybe, igaz, néha segítségünkre jön a műszeregység közepén elhelyezett kis színes kijelző.

Volt azonban egy pont, ahol azért elgondolkodtam, merre is tart az emberiség. Be akartam tárazni az egyik AC/DC-lemezt a kesztyűtartóban található 6 CD-s tárba, de hoppá, nincs a kesztyűtartón sem zár, sem retesz, még csak egy darab drót sem, egyszerűen semmi.

Mivel gombnyomásra nyílik a műszerfalról. A hátsó ajtókba rejtett, csillapítottan nyíló hamutartókon már csak egy halk sóhajjal tettem magam túl, és felnyitottam az elektromos csomagtérajtót. Na, ez igen, 565 liternyi rakodótér, ami ülésdöntéssel 1660-ra növelhető. Családi nyaralásra, hullaszállításra egyaránt alkalmas, a nagyon okosan átgondolt, rögzítőfülekkel és szorítógurtnikkal, valamint mozgatható térválasztóval ellátott variálható csarnok. Lakberendező hajlamunkat ennél a konkrét példánynál erősen behatárolta az áfa-visszaigénylést garantáló térelválasztó rács.

Ideális autó persze nincs, de ha az autózás lényegét szigorúan A-ból B-be jutásként értelmezzük, akkor az Audi A6 Allroad Quattro közel van hozzá. Erős, kulturált, méretéhez és tömegéhez képest elfogadható fogyasztással, bolondbiztos és viszonylag kényelmes futóművel, kellő térrel és komforttal. Pár bosszantó dolog ellenére megkedveltem melákságát, őszinteségét. És még a telekre is ki lehet járni vele.

A négy karikát nem adják ingyen, esetünkben a középszinten extrázott példányért Szlovákiában 66 301 eurót kérnek, a belépőmodell (2.7 TDI) hatfokozatú kéziváltóval 15 098 000 forintért elvihető, de ha hozzádobnak még 56 ezret, megvan a nagyobbik dízel, ami egyértelműen a legjobb motor ehhez az autóhoz.

Népítélet még nincs

Erről a generációról még ugyan nem született, az előzővel pedig egy-két kivétellel ( Fostalicska , Csalódás ) tulajdonosaik meg vannak vele elégedve. ( Félelemérzet nélkül ) és családi autónak sem utolsó .

Konkurenciája kategóriáján belül lényegében nincs, hiszen egyik prémiumgyártó sem kínál emelt hasmagasságú és terepjáró-képességű kombit nagy dízellel. Legnagyobb ellenfele paradox módon az ugyanilyen motorral szerelt Q7. A kereskedő szerint sokan csupán a méretei miatt preferálják a szinte azonos áron kínált SUV-ot. De az már egy másik kategória.

  • 896
    Kéne
  • 163
    Volvo XC70 kéne
  • 146
    Q7 kéne
  • 119
    Egyik sem kéne