A füllentős márkaszerviz eladja a kocsidat (ha haver vagy)

2006.05.24. 09:00

Adatlap Audi A6 2,7 V6 T Quattro - 2003

  • 2671 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 250 LE @ 5800 rpm
  • 350 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.0 másodperc
  • Végsebesség:
    246 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    16.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • 14 393 000 Ft

Tekintettel arra, hogy az eladó váltig állította, hogy mind a két első légrugó cserélve volt, elkezdtem nyomozni az alkatrészgarancia miatt. Sikerrel jártam, az egyiket Belgrádban, a másikat egy vidéki márkaszervizben cserélték. Tényleg garanciális. Huhhh. Amikor szétszedte a szakszerű szerelő (a legrégebbi budai márkaszerviz) a futóművet, kiderült a hiba oka. Az egyik oldalon a tömítés nem volt beleszerelve, a másik oldalon a csatlakozó nem volt megfelelően becsavarva. De persze kicserélték újra mind a kettőt, ha már.

Egyúttal az is kiderült, hogy mind a két első gumiharang régen szét van szakadva. Most annak kellene következni, hogy hepiend. De nem, a légrugó automata rendszere azóta sem működik előírásszerűen. Vélhetően kábelprobléma lehet valahol a rendszerben, hol tökéletesen működik, hol nem. A használatot nem befolyásolja, de zavaró.

Az Allroad, mint sokfunkciós ötlet, jó. Száraz autópályán és 50 centis hóban egyaránt megállja a helyét. A Magyarországon használatos kocsik 95%-át veri a 250 lóerős motorral. A napi átlagos autókázás során 2500-as fordulat fölé soha nem megy a motor. A tiptronic váltó tökéletesen működik és pont akkor vált, amikor a vezető maga tenné. Emiatt a kormányon lévő gomboknak nem sok jelentősége van. Csak ha néha játszani támad kedvünk.

A fogyasztás városban 12,5 és 15 liter között van. Ez a dugóban töltött órák számával egyenesen arányos. Országúton ugyanez, de ott az előzések számával arányosan. Autópályán 130-140-nél 12 liter, 150-160-nél 14 liter, 180-nál 18-20 liter. Lényegében a fogyasztás kizárólag a sofőr döntésén múlik. A kocsi ugyanis zokszó nélkül tartja a 220-240 közötti tempót is, de az átlagsebesség nem nő 170 fölé, mert 250 kilométerenként meg kell állni tíz percre a tankolások miatt. Szóval ez még nem az a kocsi, ami a szembeszél energiáját hasznosítja.

Az ülés motoros, memóriás, a köznyelvben hasított bőrnek nevezett Alcantara műbőrrel. Csodálatosan elegáns, de nem lehet rendesen beleülni. Mindig fészkelődik az ember, mert a ruha összegyűrődik a tapadós huzaton. Ennél még nagyobb probléma, hogy fáj a hátam az ülésben. Két óra út a maximum, amit hátfájás nélkül ki lehet húzni benne. A Mercedes üléssel akkor sem volt problémám, mikor Genfbe (1500 km) mentem egy lövésben.

A kényelmi berendezéseknek köszönhetően nagyon jól el lehet tölteni az utazások hosszú óráit. Elsősorban a hatlemezes CD-tár és a Bose hangrendszer segít, de persze az autópályán 160 fölött ezt is el lehet felejteni. Van még fedélzeti számítógép, navigáció, dugóban tévé, beépített telefon. Ennél több nem kell.

A biztonsági szerkezetek sora teljes: számtalan légzsák, ABS, ESP, EDS és persze a quattro meghajtás. Ezek arra jók, hogy száraz vagy kissé csúszós úton csökkentik a szükséges gépészkedést. Ahova fölfelé el lehet jutni, oda ez a kocsi közepesen hülye vezetővel is eljut. Lejtőn lefelé, főleg jégen (az utcánk 25%-os) itt is csak a fohász meg a lélekjelenlét segít.

Az ember azt gondolná, tipikus téli kocsi. Én is ezt gondoltam, ezért is furcsa, hogy -5 ºC-tól lefelé többször is befagyott a bal első és a csomagtér zárórendszer, nyitás közben. Felhúzom a kilincset, az ajtó kinyílik és többet nem csukható, csak ha az ember fog egy hajszárítót és két percig nyomatja a meleget a zárra. Ennek persze szórakoztatási értéke is van a suzukis szomszédság számára.

15 000 km megtétele után sok apró hiba maradt még, melyek a használatban problémát nem jelentenek, de idegesítők. Nem működik a memória a és mozog a vezetőülés, a jobb egy szerkezetében is zörög valami, rettentően nyikorog a kormány, a két első ajtón 160-tól felfelé orkánszerű szél húz be, a középkonzolban valami relé állandóan kattog, és a két baloldali keréknyomás szenzor is elromlott.

A kocsi új ára (kérem, most kapaszkodjon meg az Ön előtt található asztalban) 23,2 millió Ft volt (ebből 7,5 millió extrákért), melyet az üzletember első tulajdonos 21,8-ra alkudott le. Három és fél év után 7 millió alatt szállt ki a kocsiból; elege lett a légrugó miatti szervizlátogatásokból.

Audi Allroad Quattro 2,7 T

Ez 350 ezer Ft értékvesztés havonta, azaz 1300 liter benzin ára. Még heti 1000 km megtétele mellett is csak havi 200 litert lehet eljátszani a legóvatosabb és a legdurvább fogyasztás különbségeként. Ezért nem értem, hogy büntethetik magukat az autót újonnan vásárolók a dízelmotorral. Aki ilyen kocsit vesz, annak a fogyasztás tök mindegy.

Összegezve: jó koncepció, gyönyörű autó, tökéletes és élvezetes motor, világklasszis hajtáslánc, elviselhető kényelem, pici bosszantó hibákkal. De bármikor újra megvenném, mert második tulajdonosként ennél jobb kocsit ennyi pénzért találni képtelenség.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.