Családi Opellel Dakarig

2006.10.31. 07:49

Adatlap Opel Antara Essentia - 2006

  • 2405 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 140 LE @ 5200 rpm
  • 220 Nm @ 2400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.9 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • 7 599 000 Ft

Adatlap Opel Antara Cosmo - 2006

  • 3195 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 227 LE @ 6600 rpm
  • 297 Nm @ 3200 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.8 másodperc
  • Végsebesség:
    203 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    16.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • 11 624 000 Ft

Adatlap Opel Antara Enjoy - 2006

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • 8 841 000 Ft

Egy éve, hogy a Frankfurti Autószalonon bemutatták az Opel új generációs SUV-koncepcióját, a háromajtós Antara GTC-t. Azonnal megnyerte az év koncepcióautója címet. A tanulmányautó számos eleme más Opeleken is visszaköszönt, és végül elkészült a jogos örökös, az Antara is.

Két évvel azután hogy az alvázas Isuzu alapjaira épült Opel Fronterának végleg befellegzett, az önhordó karosszériájú Antarával új SUV-korszak köszöntött a német márkára. A hivatalos világpremier szeptember végén volt Párizsban, de az első próbaútra az Akropolisz-rali helyszínén, Athénban nyílt lehetőségünk.

Az Antara szoros rokonságban áll a GM másik márkájának SUV-jával, a nálunk Chevrolet emblémával árult Captivával. Az ikerségtől messze vannak, inkább csak testvérek. A génállomány nagyon hasonló, ám külsejük alapján nehéz lenne összetéveszteni őket. Az alapok teljesen azonosak, így a váz, a hajtásrendszer és a motorkínálat is. Kívülről azonban a gyár szerint csak a szélvédő azonos.

Az azonos váz ellenére kiállásában is más, sportosabb, mokányabb, meg szerintem csinosabb is. Ennek leginkább az az oka, hogy az Antara laposabb és rövidebb, mint a Captiva, közben ugyanolyan széles. És mivel rövidebb, máris adja magát, hogy az Antara a Captivával ellentétben maximum öt személy szállítására alkalmas, és nem is szándékoznak belőle hétszemélyes változatot készíteni.

Az Antara kiállása sokkal inkább személyautós, mint terepjárós, a mostanság gyártott Opelek legjellegzetesebb vonásaival, mint például az autó hosszán szimmetriacsík gyanánt végigszaladó törésvonallal. A vastag krómsáv a hűtőmaszkban annyira Opel, hogy a logó nélkül is kitalálható, milyen márkáról van szó. Az első lámpa - a cicaszem legszögletesebb megvalósulása - teljesen az Antara sajátja, nem úgy a hátsó, amit csak avatott szem képes megkülönböztetni a Captiváétól. A jellegzetes, éllel hangsúlyozott kerékjárati ívek nekem kifejezetten tetszettek, ahogy a fenyegetően nyiladozó kopoltyúk is az autó két oldalán. Ezek az oldalsó szellőzők kaptak még egy funkciót: szinte láthatatlanul ide építették az oldalindexeket.

A belső is tipikusan opeles, a kezelőszervek, a műszerfal vagy éppen a szellőzők. A változás csak annyit, hogy a Corsa középkonzolának két kerek szellőzője közé még egyet beszorítottak. A kormány állítható - bár elég nehezen -, a karok kényelmesen elérhető távolságban, a gombok is. A parkolóradar funkciót gyorsan ki is iktattam, mert még a mellettünk biztonságos távolságban elkerekező biciklistára is őrült csipogásba kezdett.

A dizájnos kézifék még mindig sikert arat, nem úgy a gyár által afrikainak csúfolt fabetét, ami szerintem műanyag - lehet, hogy laminált fa, de nagyon mű hatása van. Elöl kifejezetten tágas (fejtér/lábtér: 1036/1025 mm), hátul szokás szerint kicsit szűkösebb a hely (fejtér/lábtér: 993/1010 mm), de a kompakt méretekből (4575 x 1850 x 1704 mm) is egyértelműen következtethetünk arra, hogy az Antara semmivel sem tágasabb, mint egy középkategóriás személyautó.

A csomagtartó mérete behúzott rolóval 370 liter. Ha négyen utazunk, már nem biztos, hogy be tudjuk húzni a rolót. Ha viszont a hűtőládát kéne fuvarozni a telekre, hajtsuk le a 60:40 arányban dönthető üléseket, máris 1420 liternyi teret nyerünk. A kötelező tárolórekeszeket beépítették az Antarába is. Zsebek, rekeszek, pohár- és napszemüvegtartók, akasztók, kampók, sínek, hálók, választófal, amit összefoglalóan FlexOrganizernek nevez az Opel. Ilyen van az Astrában és a Vectra kombiban is. Apró holmik rejtekhelye az első és a hátsó karfa rekeszei és az utas ülés alatti fiók.