Naplemente a tengeren, gombolyagot kergető cicákkal (reprodukció)

2007.10.15. 07:37

Adatlap Opel Antara Cosmo - 2006

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.1 másodperc
  • Végsebesség:
    178 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • 9 705 000 Ft

Az igazán nagy baj, hogy az Antara nem csak látszik gagyinak. A kilencezret futott tesztautó már érezhetően megkopott, három konkrét hibát számoltam össze benne. Egyrészt döglődik a tempomat lassításért felelős gombja. Másrészt hidegen akad a váltó, bosszantóan nehéz áthúzni P-ből D-be és viszont. És végül a kézifék: alig fog, a különben nagyon ötletes, vicces, ál-ikertestvérrel is kiegészített kardmarkolatú kart könnyedén fel lehet húzni koppanásig, olyannyira, hogy a kar már ki is dörgölte a kardánalagutat fedő műanyagot egy ötforintosnyi helyen. (És nem csak itt túlérzékeny a plasztik, a biztonsági öv csatja szintén örökre megjelölte maga mellett a műanyagot.)

Ritka eset, hogy egy csaknem új tesztautó állapotából már mi is le tudunk vonni bizonyos következtetéseket a majdani megbízhatóságra nézve. Hát most az Antarával így állunk. Pár tízezret azért általában még az érzéketlen újságírók kezében is kibírnak a kocsik, de ez már most hullik széjjel.

Pedig nem olcsó. Az Antara 7,6 milliótól indul, 2,4 literes benzinmotorral. Tesztautónk, a minden földi jóval ellátott automata Cosmo 9,7 millió forintos listaárról startol, de barna bőrkárpitjával (400 ezer), naptetejével (175 ezer) és még ezével-azával bőven tíz milla fölé kúszik. Ennyiért meg már igen sok minden közül válogathatunk. Nem tudom, kinek kellhet Antara, amikor létezik X-Trail (6,9 milliótól), RAV4 (7,1-től), urambocsá a szerkezetileg az Antarával azonos Captiva (6,8 milliótól) is a piacon.

Vagy mégis tudom? Az Antara azoknak kellhet, akik nem akarnak utánanézni, miből lehet választani, egyszerűen egy divatos SUV-ra vágynak, és bíznak az Opelben (mely ugye sosem...). Azoknak, akiknek elég a megnyerő külső és a zengzetes extralista, és nem akarnak mélyebben foglalkozni a tartalommal.

Opel Antara 2,0 CDTI 150 LE Cosmo

Mondjuk hirtelen megszalad, lehet minden nap vendéglőbe járni, van idő étlapról rendelni. Vannak, akik változatosan rendelgetnek, minden nap mást választanak. Vannak, akik egyszerű, egészséges kajákat kérnek. És vannak, akik akár minden nap maradnak az ipari pulykából készült rántott hús-sült mirelit krumpli mellett, és fel sem merül bennük, hogy talán jobban járnának ugyanannyi pénzért egy kis hallal, vaddal, vagy legalább egy minőségibb alapanyagból készült natúrszelettel, zöldkörettel.

Totalcar értékelés - Opel Antara Cosmo - 2006

Legfeljebb átlagos közép-SUV, túlárazva, talmi csillogással. Nem látom értelmét, miért venné bárki összeszedettebb klónja, a Captiva helyett. Hacsak nem a csicsás belsõ miatt.