Láttuk a rémet

Bemutató: BMW Ötös GT

2009.05.29. 01:01

A GT az utóbbi idők egyik legérdekesebb próbálkozása. Kicsit szedán, kicsit kupé, egy kicsit SUV, egy kicsit minden. A BMW azt mondja, új kategóriát teremtett, ez az autó ugyanis nem SUV, még csak nem is SAV, hanem egy PAS.

Csak ősszel kezdik forgalmazni, nincs még tesztautó sem a GT-ből − nemcsak nálunk, sehol a világon. Hiába is böngésznék az internetet, egyelőre sehol sem találnának tesztet az Ötös GT-ről. Tulajdonképpen az is kész csoda, hogy ezt az egy szem feketét megmutatták nekünk néhány nappal azután, hogy először láthattunk gyári fotókat a kocsiról. Örültünk, hogy végre élőben is szemügyre vehetjük, hiszen a GT az utóbbi idők legfurcsább, legérdekesebb konstrukciója, így még a legelvadultabb BMW-fanatikusokat is megosztja, de egy kicsit csalódtunk is, a bemutató ugyanis statikus volt, vagyis nézegetni, fogdosni lehetett a tesztautót, vezetni egyelőre sajnos nem.

Jó hírem van a hívőknek, a GT egyáltalán nem böszme. A fotókon kissé esetlennek tűnő öszvér a valóságban kellemes, egészen harmonikus benyomást kelt. Elsőre csak azt látjuk, hogy ez egy hatalmas BMW, másodjára feltűnik a fura farrész, ezen a ponton normális, ha egy pillanatra gondolkodóba esünk, de a harmadik szakaszban rájövünk, hogy ha az X6-ost le tudtuk nyelni, a GT-vel az égadta világon semmi bajunk nem lehet, ugyanis sokkal szebb.

Nem ijesztően magas, csak magas, az embernek nincs olyan érzése, hogy egy SUV néz vissza rá. A csapott far és a meglepően hosszúnak tűnő, szintén meredeken lefelé ívelő oldalablakok miatt tekintélyes mérete ellenére is sokkal inkább tűnik kupénak, mint bármi másnak, sőt, tovább megyek, kicsit emlékeztet a Porsche új négyüléses szedánjára, a Panamerára. Nekem csupán egy dolog szúrta a szememet: mintha aránytalanul rövid lenne az orra.

Ha mögé kerülünk, jön az igazi dilemma; nehéz eldönteni, sima ötajtós, kombi, SUV avagy bukósisak, amit látunk. Míg oldalról egyértelműen dinamizmus jellemzi, hátulnézetből a szép lámpák és a dupla, krómozott kipufogó ellenére sem láttam meg benne a sportos karaktert − a feneke alapján a GT egyénisége igen határozatlannak tűnik. Mindez persze azért van, mert a dizájnerek kénytelenek voltak feláldozni néhány légies könnyedséggel ívelő vonalat a praktikum oltárán.

A GT csomagtartója hatalmas, a mozgatható hátsó üléssortól függően 440-től 590 literesig bővíthető, lehajtott ülésekkel pedig 1700 literes, és a két részre osztott csomagtérajtónak köszönhetően könnyen pakolható. Kétféleképpen nyíló ötödik ajtót sokat láttunk már, példának okáért a Kia Sportage-nek is ilyen van, de azoknak vagy az ablakát nyitjuk, és felülről pakolunk a csomagtérbe, vagy az egészet. A GT-nél pont fordítva van.

Itt az ötödik ajtó alját nyithatjuk ki külön, ami a BMW szerint azért jó, mert ilyenkor az utasokat megkíméljük a környezeti viszontagságoktól, füsttől, zajtól, miegymástól. Szerintem ez a funkció inkább jópofa, mint praktikus, sokkal hasznosabb, hogy az ötödik ajtót teljes egészében, amúgy kombi módra ki lehet tárni, hiszen így nagyobb tárgyakat is be lehet rakni hátra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.